Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nya ultimate steg efter sommaren!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nya ultimate steg efter sommaren!!!

    Skrev till dls för några veckor sen och frågade ang eftr. Till ultimate stegen.
    Fick till svar att dom jobbat på ersättaren länge och att dom förhoppningsvis kommer att komma efter sommaren:-)

    Sökt runt på nätet eftet mer info eftersom jag
    Är i full gång me att välja steg till mitt pågående bygge.
    Någon som vet något? Ingen tidning eller liknande som har gjort något reportage!?!?
    men då vette väl fan om inte jag heller lungnar mig. Har en hel del att installera just nu ändå...

  • #2
    Re: Nya ultimate steg efter sommaren!!!

    Originally posted by fred_dutt
    Skrev till dls för några veckor sen och frågade ang eftr. Till ultimate stegen.
    Fick till svar att dom jobbat på ersättaren länge och att dom förhoppningsvis kommer att komma efter sommaren:-)

    Sökt runt på nätet eftet mer info eftersom jag
    Är i full gång me att välja steg till mitt pågående bygge.
    Någon som vet något? Ingen tidning eller liknande som har gjort något reportage!?!?
    men då vette väl fan om inte jag heller lungnar mig. Har en hel del att installera just nu ändå...
    Du får kolla på dem när de kommer och se vad det är för slutsteg DLS köper, sen kanske du kan hitta tester av dem under ett annat namn. Annars kan det nog ta ett tag innan du hittar info.

    Comment


    • #3
      Re: Nya ultimate steg efter sommaren!!!

      Originally posted by Jonhny View Post
      Du får kolla på dem när de kommer och se vad det är för slutsteg DLS köper, sen kanske du kan hitta tester av dem under ett annat namn. Annars kan det nog ta ett tag innan du hittar info.
      Jag kan lugnt påstå att nya Ultimate inte blir ett köpe steg med bara annat märke på kåpan så ngt test av annat fabrikat kommer inte att vara speciellt givande.

      Möjligtvis baseras det på ngt "färdigt" kort(inget som jag varken kan styrka eller dementera) men komponent val,funktioner och chassie blir helt eget.

      Även dessa liksom CC-serien tas fram med hjälp av en viss inom bilstereo kretsar känd engelsman .

      Fred: Om du är inställd på att köra med Dls steg och då högsta serien så tycker jag absolut du skall vänta, iallefall med att köpa nya steg, du skulle ju kunna köra med t.ex begagnade Ultimate eller Genesis till att börja med.
      Troligen kommer du inte att behöva bygga om speciellt mkt när du sedan byter till nya då de också kommer att ha anslutningarna nedåt i botten av stegen liksom dagens Ultimate.
      Detta baserat på den prototypen jag tittade på när vi var på Em
      "Sound by Hewi"

      Blue eMotion by heWi

      Comment


      • #4
        Re: Nya ultimate steg efter sommaren!!!

        Tycker det är roligt att han samarbetar med dem igen
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #5
          Re: Nya ultimate steg efter sommaren!!!

          Jepp, Kombon Gordon och DLS är grym : )
          sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
          Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

          God bless the Amp Doctor !

          Comment

          Working...
          X