Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bas justering

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bas justering

Hej.

Har en kenwood KMR-440U marinstereo kopplad till två slutsteg.

Ett mono till basen och ett fyrkanals till 4st 6,5

Mono steget är kopplat till sub ingången på stereon och 4kanals steget på front och rear.

När jag justerar bas level inställningen ändras även signalen till mono steget.
    Vill inte ändra bas mer än på sub out level.

Summa av det hela är att jag inte kan höja bas/mellanregister utan att bassteget får dessa ändringar med.

Hur man jag enklast göra för att sub utgången inte ska bry sig om bass/mid/tre justeringen på stereon utan bara fungera med sub level/gain out?

Mvh
    Micke

Re: Bas justering

Prova med att sänk delningsfrekvensen på subben, basfrekvens är standard 100Hz på huvudenheterna i fasta läge.

Normalt sett vill man inte tillföra lite extra knuff i detta register, runt 60Hz brukar ge liv i musikanten och då snackar vi midbasar.
    sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Originally posted by Nonne View Post
      Prova med att sänk delningsfrekvensen på subben, basfrekvens är standard 100Hz på huvudenheterna i fasta läge.

Normalt sett vill man inte tillföra lite extra knuff i detta register, runt 60Hz brukar ge liv i musikanten och då snackar vi midbasar.
      Just det, nu hänger jag med.

Delar jag basen på låt säga 80Hz så berörs inte den om jag justerar 6,5 högtalarnas mid bas vid ca 100Hz.

Mvh
      Micke

Comment

Originally posted by Micke9000 View Post
        Just det, nu hänger jag med.

Delar jag basen på låt säga 80Hz så berörs inte den om jag justerar 6,5 högtalarnas mid bas vid ca 100Hz.

Mvh
        Micke
        Jo du kommer att höra det i basen ändå pga att andra frekvenser dras med men det blir bättre.
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
        X