var inne på sonys sida och deras LDAC lät ju trevligt
LDAC: Trådlöst lyssnande av hög kvalitet
LDAC är en ny slags ljudteknik från Sony som gör att du kan njuta av trådlöst ljud med hög kvalitet via Bluetooth®. Med tre gånger så mycket överförda data ger LDAC dig en förbättrad, trådlös lyssnarupplevelse för all din musik.
Borde göra skillnad tycker jag, men mer info än så stod ej. Får hoppas på att en ny bättre standard kommer inom snar framtid.
var inne på sonys sida och deras LDAC lät ju trevligt
LDAC: Trådlöst lyssnande av hög kvalitet
LDAC är en ny slags ljudteknik från Sony som gör att du kan njuta av trådlöst ljud med hög kvalitet via Bluetooth®. Med tre gånger så mycket överförda data ger LDAC dig en förbättrad, trådlös lyssnarupplevelse för all din musik.
Borde göra skillnad tycker jag, men mer info än så stod ej. Får hoppas på att en ny bättre standard kommer inom snar framtid.
Får du chansen så lyssna på streamad musik via Mosconis AMAS, bättre än så blir det inte i dag.
sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Nonne, vilken kvalité uppnår man med amas2 och hur sköts överföringen? antar att den är kompatibel med Android men är väl lika bra att fråga nån som är insatt
ja jag sitter med en H800 och försöker hitta en vettig lösning med Android som bas vilket har varit svårt (vill åtminstone kunna spela upp wimp så förlustfritt som möjligt), har nu testat en APT-X enhet men den är lite besvärlig då jag måste aktivera mottagaren fysiskt varje gång och det slipper man gärna eftersom den sitter inbyggd bland slutstegen i bagaget.
Men det vore intressant om det gick att överföra median utan apt-x då även detta har en väldigt begränsad överföringshastighet eftersom det är Blåtand, men med dom wifi-produkter jag har testat så har det ej gått då wimp ej stödjer dlna (ännu i alla fall) och det enda som fungerar är skärmspegling, eller fungerar o fungerar, det laggar titt som tätt...
Nu är det möjligt att det kommer någon förbättring av detta efter Android 5.0?
Men det intressanta är ju om mosconi klarar bättre överföringshastighet än apt-x och om det går att få till det med Android, gör det det så är jag helt klart intresserad!
Comment