Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 5 systemspaning

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: VW Golf 5 systemspaning

Har kikat lite på att byta HU till denna:
    http://www.bluepower.se/sv/produkter...ad-stereo.html

Någon som vet hur det funkar med OBD informationen, får den det via nån bus eller nåt?

Att jag vill byta ut HU till denna beror på att jag helt enkelt vill få det att se lite snyggare ut i kupén men ändå så orginal som möjligt om ni förstår vad jag menar sen får man ju BT på köpet och det blir lite snyggare i.o.m att låtar presenteras i displayen också.

Sen gå på Rogers rek om Mosconi D2 80.6 DSP när den kommer (nån som vet när den kommer ut?), ett Gladen One 200 paket och en hög dämpmattor så har jag att göra en stund. Sen har jag ett gammalt Alpine V12 4-kanalssteg och en Rockford T2 10:a liggandes som man kan slänga i lite provisoriskt där bak innan man går vidare. Blir kalas det

Comment

Glöm den HU:n, de va tydligen Kinacrap, får bli en RNS-510 från Blocket

Comment

Mosconi D2 80.6 DSP är beräknad till senare delen av Februari.
        Jag har luskat en del om specarna på denna intressanta förstärkare, när jag får information från Mosconi så lovar jag att dela med mig av denna.
        Redan nu kan jag avslöja att den kommer att påminna om 6to8 med AMAS.

Min erfarenhet är exakt som Jalle skriver ovan, hur i hela friden kan man bygga sådana dörrsidor!?

Jag tror att om man kan köra 3-vägs aktivt med stenkoll på varje högtalare så bör man kunna få till denna på samma vis som man kan i BMW, att placera en högtalare under ett säte och få den att låta så bra är lite av en rysning.

En sak man ska ha med i åtanke då man monterar en DSP efter en huvudenheten/förstärkare, är att om man använder BT streaming på front/sub så kommer huvudenheten att spela vidare i övriga högtalare som inte är anslutna via extern Box/förstärkare.
        Att det blir så har en ganska enkel förklaring, dessa övriga signaler mutas inte av den extra installerade boxen/förstärkaren.
        Igentligen är detta inte ett problem utan man bara får själv manuellt sänka ljudet på övriga kanaler.

Om jag hade haft en bil där det får plats att montera en surfplatta, ja då hade det inte varit ett svårt val för mig.
        Till Golf VI finns det ramar som tillåter montering av både stereo och en iPad mini, med dessa och ett CanBus interface så kan man styra iPaden från ratten
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
        X