Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sätta i enkel din i volvo s80?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sätta i enkel din i volvo s80?

Har skaffat en Volvo s80.Tänkte byta till en Alpine 9887R.

Men går det utan att få felkoder via can bus?

Enligt Volvo så måste jag lämna in den hos dom,och dom gör en mjukvaruupdatering,där dom säger åt systemet att ny huvudenhet kommer att installeras.Kostnad 1000:- !!

Hmm...nya bilar

Är det någon som vet hur det är?

Re: Sätta i enkel din i volvo s80?

Originally posted by Välljudsfantast
    Har skaffat en Volvo s80.Tänkte byta till en Alpine 9887R.

Men går det utan att få felkoder via can bus?

Enligt Volvo så måste jag lämna in den hos dom,och dom gör en mjukvaruupdatering,där dom säger åt systemet att ny huvudenhet kommer att installeras.Kostnad 1000:- !!

Hmm...nya bilar

Är det någon som vet hur det är?
    Jag stoppade i min s60 -01 utan att få felkoder iaf

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

Jag bytte på min -00 utan problem , vet ej hur det blir på -02 och senare .

Comment

Hej.
        Du kommer att få felkoder, men det kommer inte synas i panelen, utan endast när du läser av med felkodsläsare.
        Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
        --------------------------------------------------------------------------------
        Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
        PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Jag har en -00.Så då kanske jag klarar mig?

Om det inte kommer upp på displayen på instrumentbrädan,utan bara ligger i systemet,så kan man ju leva med det.

Det tråkiga är ju om man inte kan byta tillbaka gamla original radio igen,utan måste mjukvaruuppdatera den.

Någon som vet om originalradion fungerar igen,när man monterar tillbaka den i bilen igen?

Comment

Det borde fungera tycker jag, möjligtvis att det finns någon stöldskyddskod men jag tror att det är inkodat efter just den radion du har och då är det bara att montera tillbaka o se glad ut.
            Gjorde förövrigt samma med min v70n-00 med byte till enkeldin och det fungerade perfa, tänk på att köpa en adapter till antennen bara då volvo har en egen lösning (ingick när jag köpte ombyggnadssatsen hos dom), har du telefon så passar dock inte knappsatsen efteråt
            / Jimmy

Comment

Alla Volvo med traditionell stereo är bara att byta, problemen kommer när vi pratar Floating dash.

Har man telefon eller navi blir man av med dessa, parkeringsvarnare finns det lösningar för.
              sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
              X