Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boombox rygga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boombox rygga

Hej, Jag kommer hit för att få svar på frågon om bilstereodelar men inte för att stoppa in i en bil utan för att montera på en bärmes Detta har jag gjort en gång tidigare men med en billigare bärmes och ett riktigt billigt stereo kit.

Tänkt vikt på typ 30-50kg
    rough budget för elektronik (inkl laddare och batterier) ~5000

Målet är stark ljud och bas ljudkvalitet är trevligt, men framförallt skall den chocka åhörare

Så typ Laddare, en eller två bilbatterier (eller om någon har något annat batteri förslag) Slutsteg, bas, stereo och några toppar...

Har någon vettiga förlag på paket, eller annan relevant input?

Re: Boombox rygga

Annars finns det ju en gammal goding!
    Gjord för att bära på ryggen.

(Ledsen men det var det första jag tänkte på när jag såg ryggselen..
    Attached Files
    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Jag har byggt ett gäng bandare med varierande mål både från mindre modell till större släpbara helvetten.

Den viktigaste trade-off du behöver bestämma dig för är: hur högt det ska kunna spela vs hur länge det ska spela vs hur transporterbar maskinen ska vara.

Man kommer idiotlångt på ett enkelt tvåkanalssteg på säg 2x75- 2x100w och ett par 6x9". I ungefär motsvarande volym, en 10-15liter per element, slutet.
      Utav alla jag byggt har nog dessa gest mest valuta för pengarna & folket.

Annars generellt - sikta på klass D steg, element med högre känslighet är att föredra (mindre energiåtgång per buren batteri Ah)

PA liknande element är ofta djävligt mkt oväsen per krona, men allt som oftast vill man hellre ha en anläggning som låter bra på tillräcklig volym för festen, snarare än som kan spela mycket högre än någon vill - och låter skit därmellan.

Erkänt bröligast per krona är ju Boominatorn.
      Kollade efter precis nu och det verkar finnas ett färdigt kit på ljudia:
      http://www.ljudia.se/pa-dj-s82099/pa...r-410-p984656/

Jag vågar påstå att det är många som har försökt att sätta ihop hårdare paket än det där, men inte lyckats. Det finns en stor forumtråd på DIY (googla).
      Utan att veta mer om dina skills eller intresse, i stil med "att det är roligare att bygga eget än bäst" så tror jag ett sådant paket inte hade vart så dumt.

Beroende på referensramar och musik - jag tycker de är relativt basfattiga de där.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Tackar!

Boominatorn verkar ju vara en perfekt smidig lösning. För vad jag är ute efter, jag bugar och bockar.

Comment

Working...
        X