vart fan hittar ja kopplingschema över orginalslutsteg i en audi a6 avant årsmodel 06. blir fan galen har googlat i 2 timmar nu. ska koppla in en bit ten via högnivå så ja måste ju ta signal från högtalarutgången. och smidigast är de ju och ta precis vid orginalslutsteget bak i skuffen på vänstersidan. på slutsteget står de sound amplifier basic. myyyyycket tacksam för svar/hjälp innan ja river bilfan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
koppla in bit ten i audi a6 2006
Collapse
X
-
Re: koppla in bit ten i audi a6 2006
Om du inte hunnit montera den så är nog et Audi forum enklast. Jag är precis i färd med att göra samma ingrepp dok i en Volvo V70 2010.Volvo V70 2010 (Volvo orginal HP)
Ctr-05 Alpine/Hertz (Mysljud) SÅLD
Comment
-
Vilken stereo har du?
Har själv en A6 -06 som jag lekt med en del, tyvärr funkar det sådär då min bil har DSP!sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment
-
Ja du nonne bra fråga. På steget som sitter bakom vänster kåpa i skuffen står det basic. Ja har inte färgskärmen på stereon så de borde va den snålaste. Men ja har sub vet jag i alla fall. Vart kollar ja eller hur kollar ja vilket stereopaket ja har?Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Comment
-
Har du sub bak eller i dörrarna?
Sitter den i dörren så har du ett aktivt system och måste summera signalen.
Har du DSP så är det tyvärr lite problem med justeringarna och då krävs det en inkoppling i MOST.
För att koppla in sig i MOST krävs dessutom en uppdatering av mjukvaran i bilen, där befinner jag mig nu
sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Comment
-
Ja har ingen sub bak va ja har kunnat se i alla fall. Så de är nog i dörrarna. Hur kollar ja om ja har dsp? Fan de va bättre förr. I med en stereo å sen bara kör :-) kan ju tilläga att de är en avant/kombi om de spelar någon roll. Men om ja tar signal via högnivå till bit ten måste de meckas som fan ändå?Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Comment
-
Som jag sa, DSP och du har problem via högnivå.
Du måste plocka signalen innan signalhanteringen.
Kan du inte ändra "lyssningsposition" i menyn har du ingen DSP, A6an har en 6,5" i låda som är aktivt delad så du är tvingad att summera signalen för fullt register.sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Comment
-
Ja har dsp i min. Va in å kolla igenom alla menyer och hitta de igår. Så de är alltså ett jävla meck å få ihop de då? De finns inget sätt som man kan ta signalen via optisk signal?Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience
Comment
-
Jo, min bil kommer att matas via MOST rätt in i ett Mosconi D2 steg.
Då kommer du förbi allt strul med "ful"signal.
Antingen kör du en MOST adapter från Audison eller en Mobrige .... som för övrigt bygger Audison boxen
sigpic
Ljudbyggaren sedan 1998
Comment

Comment