Announcement

Collapse
No announcement yet.

2-DIN H/U

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2-DIN H/U

    Finns några 2-DIN apparater (med DVD/Bildskärm) som har siktet högt inställt på ljudet? Eller är det 1-DIN typ P99:a som gäller om ljudet är prio?

    GPS har jag i iPhone'n, CD och iPhone 5S kompatibilitet är ett krav. Video-delen är inte så viktig, så länge det går att koppla in komposit-backkamera på den.. Filter/tidskomp är intressant om de klarar 4-vägs delning (aktivt 2x 3vägs+ sub).

    Ska bygga i en Corvette C6 som har dubbel-DIN original. Kan återkomma med mer detaljer när jag har ett tangentbord istället för iPad:en

    Förslag?

  • #2
    Re: 2-DIN H/U

    Originally posted by PM-Vette
    Finns några 2-DIN apparater (med DVD/Bildskärm) som har siktet högt inställt på ljudet? Eller är det 1-DIN typ P99:a som gäller om ljudet är prio?

    GPS har jag i iPhone'n, CD och iPhone 5S kompatibilitet är ett krav. Video-delen är inte så viktig, så länge det går att koppla in komposit-backkamera på den.. Filter/tidskomp är intressant om de klarar 4-vägs delning (aktivt 2x 3vägs+ sub).

    Ska bygga i en Corvette C6 som har dubbel-DIN original. Kan återkomma med mer detaljer när jag har ett tangentbord istället för iPad:en

    Förslag?
    I det stora hela så har Alpine kommit långt på senaste året med ljudinställningar, 9-band parametrisk, tidskomp 4/6-kanal beroende på.....räcker tyvärr inte till dig.

    I ditt fall skulle jag sikta på lämplig dubbeldinare och köpa till en 4-v dsp.

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: 2-DIN H/U

      Hej
      Verkar inte vara någon apparat utom P99 som har de filter inbyggda som jag behöver.. Primärt var jag inställd på P99:an som numer kommit ner i priser runt 8500kr..

      Men en Alpine IVE-W530BT + Mosconi 6TO8 erbjuder ju betydligt mer finesser för ungefär samma peng, så det känns som ett mer intressant alternativ... MEN, är Alpine'n kompatibel med iPhone 5S och IOS 7.1? 4S är listad som senaste.
      Last edited by PM-Vette; June 24, 2014, 16:12.

      Comment


      • #4
        Re: 2-DIN H/U

        Min W515 (som har några år på nacken) fixar en 5S så det ser jag inte som ett problem!
        __________________
        Mvh Jonas
        Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
        8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
        Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

        Comment


        • #5
          Re: 2-DIN H/U

          Originally posted by joj View Post
          Min W515 (som har några år på nacken) fixar en 5S så det ser jag inte som ett problem!
          Det stämmer på denna också, fick detta bekräftat från Alpine.

          Har en fråga till som jag hoppas nån här har koll på

          Jag behöver tydligen någon form av interface mellan bilens varningssystem och nya stereon för att få med alla plingplong- och varningsljud som i normala fallet genereras i originalstereon. Har forskat lite på Amerikanska forum men blir bara mer förvirrad.

          Någon som säljer sådana adaptrar i Sverige? Det är en Corvette C6 2008 med enklaste CD/Radion dvs. Ej Bose.

          Comment


          • #6
            Re: 2-DIN H/U

            När det gäller Amerikanska bilar så är min erfarenhet inte lika stor som Europeiska då vi snackar CanBus.

            Det finns ett CanBus interface som genererar pulser till en liten piezo så man inte går miste om tex backvarnare.
            Om den fungerar på alla bilar låter jag vara osagt, men om jag inte mins fel så var den programmerbar.

            Om du mejlar mig med info om din bil på tonny att ljudbyggaren . se så kan jag luska lite om du vill.

            I dag ska jag montera ett interface i en sprillans ny T5 där vi är tvingade att använda en Alpine + grafiskt interface för att se alla fataliteter.

            När vi kommer till iPhone 5 och BT så är det ett säkert kort, funkar med Alpine, 6to8 och andra HF produkter likt Fiscon.
            Jag kör själv en 5S och jag gör detta då den är superstabil, dessutom består mina monteringar till 80-90 % av en Apple produkt.

            Dagens bilmontering består av Gladen + Alpine + iPad = härlig fredag
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • #7
              Re: 2-DIN H/U

              Nice! Jag hör av mig med mer data och uppgifter via mejl. Tack för svaren

              Comment

              Working...
              X