Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygga "Boombox" av Billjud?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygga "Boombox" av Billjud?

    Jag jobbar på en bilskrot. Så ibland kommer jag över lite olika spännande grejjer.
    Mitt senaste fynd är ett Bose system från en Alfa Romeo -06.
    "de här måste ju gå och göra nått roligt av." tänkte jag.

    Min fråga är om de på nått halvbra går att bygga in dessa högtalare i en typ "boombox" eller blir de superavancerat att konvertera om systemet från 12V så man kan köra de i ett vanligt vägguttag?

    Jag har fiskat fram högtalarna, slutsteget. och en lämplig bilstereo.
    Är detta genomförbart? Eller är det bara att glömma det?

  • #2
    Re: Bygga "Boombox" av Billjud?

    En del kör ju med bilbatteri. Å då behövs ju ingen converter utan laddas med laddare i 220v. Men vet inte hur länge laddning osv håller. Och blir ju en del tyngd extra....

    Comment


    • #3
      Re: Bygga "Boombox" av Billjud?

      Ett bilbatteri fungerar. Men jag är tveksam till att de håller laddning särskillt länge. Sen är de väl inte att rekomendera att ladda vid användning.
      Jag hade en fundering om de går att använda ett nätaggregat från en dator?
      Men de löser ju fortfarande inte converterproblemet.

      Comment


      • #4
        Re: Bygga "Boombox" av Billjud?

        Det är definitivt rekomenderat att ladda vid användning så tillvida du inte har en tämligen känslig laddare

        Härja in ett batteri, en strömbrytare och ngnslags signalkälla in till förstärkaren så är du säkert hemma
        Frågan är om de här Bose käkar högnivå signal eller lågnivå från deras orginal HU...

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment

        Working...
        X