Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mindre ljud bygge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mindre ljud bygge

    Hej tänkte fina till bagaget med baslåda och slutsteg.

    Tänkte bygga in steget i en låda och då är min fråga vad ska man ha för kylning? :-)

  • #2
    Re: Mindre ljud bygge

    Enklast och tillgängligast är datorfläktar, 12v på någon strömbrytare.
    Mer avancerat är temperatyrstyrningsmodul, finns på ex kjell.com som 'termostat relä' har jag för mig de kallade det hela.

    vad är d för steg ?

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Mindre ljud bygge

      Originally posted by zrken View Post
      Enklast och tillgängligast är datorfläktar, 12v på någon strömbrytare.
      Mer avancerat är temperatyrstyrningsmodul, finns på ex kjell.com som 'termostat relä' har jag för mig de kallade det hela.

      vad är d för steg ?
      Ja tänkte mig dator fläktar men ville vara säker temperatur styrning är också av intresse

      Steget är ett :SPL ice 800d

      Comment


      • #4
        Re: Mindre ljud bygge

        okay, jag hade börjat med en fläkt i ena änden och "tomt hål" på andra sidan.
        gärna styrt via ett litet relä eller något som kickar igång samtidgit som slutsteget, alternativt via en vippströmbrytare som antingen låter den gå 'automatiskt' via termostatreglering, eller via relät.

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Mindre ljud bygge

          Originally posted by zrken View Post
          okay, jag hade börjat med en fläkt i ena änden och "tomt hål" på andra sidan.
          gärna styrt via ett litet relä eller något som kickar igång samtidgit som slutsteget, alternativt via en vippströmbrytare som antingen låter den gå 'automatiskt' via termostatreglering, eller via relät.
          OM man köper en av termostat reläerna på Kjell kan man då bara ställa in reläet på önskad effekt och sen plus till reläet så det går per automatik? :-)

          Comment

          Working...
          X