Hej !
Jag har inte skruvat med biljud sedan 90-talet och har en del frågor som jag gärna vill ha hjälp med då utbudet är ett annat nu mot för då. Provar med en egen tråd då jag tycker att nybörjartråden där detta egentligen hör hemma är lite spretig.
Mitt mål är en dubbel din enhet av toppklass från Alpine,Kenwood.
Alpine har en 8" skärm. Kenwood har en som är färdig för VW.
Vill gärna att den har DAB o ska givetvis fungera med Bluetooth med min Galaxy S4.
Kenwood har Garmin och Alpine något annat system gör navigation åt dem.
Någon som provat båda i trafik ?
Framsystem
LS var kända då jag höll på,är dessa på topp fortfarande ? Spanat en del på deras Gotia och Nordic system på nätet. Vill gärna ha trevägssystem. Tycker att 5000-7000 kr får räcka i en firmabil för framsystem.
Bas: Har inte en aning om vad men ska ha men vill att lådan ska få plats under dubbelsätet i hytten. Har en förkärlek till tolv" dock. Lyssnar på allt ifrån hårdrock till Snoddas
Slutsteg: Tittat en del på DLS där också ,tre kanaligt verkar ju smart.
Har sett att det finns några monoblock i utbudet. När man tittar på bilderna så har dom ju två kanaler i alla fall
Kan någon förklara detta för mig.
Utrymme och högtalarplacering är ju inte direkt lovande för bra ljud i en T5:a men jag vill inte göra avkall på utrymmet i skåpet. Har komfortvägg idag och den stjäl tillräckligt.
Någon som kan tipsa om en bra butik i Mellansverige
där allt finns hemma så man kan provlyssna och fingra på grejorna. Funderar även låta dessa göra installationen.
Hoppas ni har lust att bena ut mina frågor.
Jag har inte skruvat med biljud sedan 90-talet och har en del frågor som jag gärna vill ha hjälp med då utbudet är ett annat nu mot för då. Provar med en egen tråd då jag tycker att nybörjartråden där detta egentligen hör hemma är lite spretig.
Mitt mål är en dubbel din enhet av toppklass från Alpine,Kenwood.
Alpine har en 8" skärm. Kenwood har en som är färdig för VW.
Vill gärna att den har DAB o ska givetvis fungera med Bluetooth med min Galaxy S4.
Kenwood har Garmin och Alpine något annat system gör navigation åt dem.
Någon som provat båda i trafik ?
Framsystem
LS var kända då jag höll på,är dessa på topp fortfarande ? Spanat en del på deras Gotia och Nordic system på nätet. Vill gärna ha trevägssystem. Tycker att 5000-7000 kr får räcka i en firmabil för framsystem.Bas: Har inte en aning om vad men ska ha men vill att lådan ska få plats under dubbelsätet i hytten. Har en förkärlek till tolv" dock. Lyssnar på allt ifrån hårdrock till Snoddas

Slutsteg: Tittat en del på DLS där också ,tre kanaligt verkar ju smart.
Har sett att det finns några monoblock i utbudet. När man tittar på bilderna så har dom ju två kanaler i alla fall
Kan någon förklara detta för mig.
Utrymme och högtalarplacering är ju inte direkt lovande för bra ljud i en T5:a men jag vill inte göra avkall på utrymmet i skåpet. Har komfortvägg idag och den stjäl tillräckligt.
Någon som kan tipsa om en bra butik i Mellansverige
där allt finns hemma så man kan provlyssna och fingra på grejorna. Funderar även låta dessa göra installationen.
Hoppas ni har lust att bena ut mina frågor.

Comment