Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jordpunkt bak BMW e39 sedan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jordpunkt bak BMW e39 sedan

Hej allesammans!

Håller på med ljudbygge i vardagsbilen och har nu stött på lite problem. Började med att sätta jorden i reservhjulskruven men då sa steget ifrån direkt och gick in i protection. Gör om gör rätt tänkte jag och skruvade fast jorden i bältesspännaren för mitten/vänster bältet. Skrapade plåtrent och drog åt så den sitter som berget, kopplade ihop det andra till slutsteget och allt fungerar.

Har nu kört en dag och systemet har lirat finfint men när jag skulle använda bilen idag så får jag generatorvin.

Drog ur stereon o då försvinner det så jag gissar på signaljorden som bara skulle kunna ha brunnit pga min jordpunkt var för dåligt. Ska prova med kabel till telefonen o se om det fungerar utan generatorvin så det inte är kontakterna till steget som börjar bli trötta.

Så nu til lfrågan, vart ska man jorda för bästa resultat i en E39a?
    riktigt serriösa overkillrekommendationer är också välkommna om så krävs. Kan sträcka mig till o göra det mesta nu när jag har kommit såhär långt.

Väl mött
    Johan
    Nummerskylten sitter i alla fall fast!

Re: Jordpunkt bak BMW e39 sedan

Det är inte otänkbart att kabelpressningen har gett sig över tid, och lirkar upp sig.
    (Visade sig vara orsaken till ett plötsligt uppstått generatorvin för ett gäng år sen)

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Jordpunkten du har nu borde duga bra, den funkar då alltid i alla andra bilar. Jag tror att din gamla jordning drog med sig signaljorden, tyvärr.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Du har batteriet i bak i bilen, varför inte använda original jordningspunkt som sitter vid batteriet?
        BMW E38 740
        BMW M5 -01
        bilradiohuset.se
        SM-guld 2012

Comment

Okej. Får se över hor kabelskorna ser ut. På gamla jordpunkten så gick steget aldrig igång så signaljorden ha brunnit så är det pga dåligt jordat i bältesspännarn. Har fixat ett schysst vinkeljärn på jobbet nu som jag funderar på att svetsa dit i plåten bak. Tror ni det är något att satsa på?
          Nummerskylten sitter i alla fall fast!

Comment

Varför inte bara använda original?
            BMW E38 740
            BMW M5 -01
            bilradiohuset.se
            SM-guld 2012

Comment

Working...
            X