Announcement

Collapse
No announcement yet.

Billarm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Billarm?

    Hej

    Vad ska man ha för larm på bilen? Jag vill ha ett tvåvägssystem där man får utlöst larm i fjärrkontrollen också. Gärna med någon km räckvidd. Jag vill även övervaka skuff, motorhuv, tanklock och ha rörelsedetektion runt bilen.

    Frågan har aktualiserats efter att jag fått en av mina bilar slangad och tanklocket bortbrutet, låst bil med tankluckan låst från centrallåset men ändå uppbrutet och slangad. 50 liter bensin borta. Förmodligen "kringresande" kriminella

    Jag vill helt enkelt ha chansen att göra ett så kallat envarsgripande nästa gång. (Tar du dem på bar gärning får du använda så mycket våld nöden kräver för att gripa dem, men det måste vara på bar gärning, ring sen polisen och berätta att du genomfört ett envarsgripande så kommer polisen fortare än en oljad blixt, då detta blir prio ett larm för dem, lagen säger nämligen att en envarsgripen skyndsamt ska överlämnas till polis. Fängelse måste finnas på straffskalan för att få göra ett envarsgripande, vilket det gör för t.ex. Stöld, inbrott i fordon)

    Med vänlig hälsning, Z

  • #2
    Re: Billarm?

    Jag har ett kpl larm med både fjärrstart och tracking vilket ger sms till telefonen.
    Hur coolt är det inte att starta bilen från telefonen

    Tog hem till kund som inte kom och hämtade

    Det är ett Viper larm, kan kolla modell om det känns intressant?
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Billarm?

      Det får du gärna göra nonne.

      Med vänlig hälsning, Z

      Comment


      • #4
        Re: Billarm?

        http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=218&meny_id=22

        sånt körde ja med för massa år sen, funkade bra då.
        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

        Comment


        • #5
          Re: Billarm?

          Man gör som man vill men jag skulle inte våga ha ett sånt larm!

          Troligen skulle jag bli skogstokig och rusa dit med basebollträ eller nåt. Resultatet skulle antingen bli övervåld från min sida eller jag ihjälslagen/skjuten och det anser jag inte att 50L soppa och en bruten bil kan vara värd....
          __________________
          Mvh Jonas
          Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
          8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
          Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

          Comment


          • #6
            Re: Billarm?

            Mitt råd är att ha mindre soppa i tanken eller parkera någon annanstans.

            Din tanke med att "gripa" gärningsmännen riskerar nog tyvärr bara din egen hälsa eller ditt eget register med brott.
            I bästa fall får polisen höra detta vid ett förhör senare...
            "Alltså, jag och mina polare var ute och gled med bilen vid tre-tiden typ. Vi passerar en bil där det står en soppadunk på marken. Vi stannar och kollar vad tusan som händer. Då far det ut en galning ur buskarna och börjar veva och yla något om att vi slangar soppa. F*n, vi blev ju skitskrajja och när Berra få en rak höger av liraren så måste vi ju försvara oss mot liraren liksom. Jag vill anmäla jäkeln för överfall och misshandel. F*n, han slog ju av näsan på mig..."
            Lite jobbigt när du efteråt står där då med 2-3 pers som vittnar mot dig och hävdar att dom inte gjort något utan bara passerat när du överföll dom.
            I värsta fall råkar du riktigt illa ut. Finna mycket knivar och annan skit där ute på gatan numera.

            Din idé med larm är bra. Men att ingripa är inte någon bra idé tycker jag. Smyg dit och fota och filma samtidigt som du larmar är nog bästa rådet.
            Att ingripa skulle jag avråda från. Mest för din egen hälsas skull!

            Comment

            Working...
            X