Har ett litet lurigt fel. Inte hunnit grotta ner mig så jättemycket nu men jag hittade källan i alla fall. Något drar ström från mitt extrabatteri. På 14timmar tappade jag spänningen från 12,4V till drygt 9V på mitt helt nya odessey PC1200 batteri. Batteriet fram hade fortfarande 12,4V då. Lånade en bra tångampere-meter och kollade helt enkelt utgående kabel från extrabatteriet till säkringscentralen. Då låg strömmen på 1,5A. Ryckte säkring efter säkring utan att det sjönk det minsta. När jag ryckte säkringen till huvudenheten så sjönk det till noll direkt.
Inte tusan ska en F1'a dra 1,5A avstängd med fronten borttagen? Någon här som har ett tips vad som kan vara fel? Nu har jag inte tid att fortsätta felsöka denna helgen men nästa helg kommer jag fortsätta. Nästa steg är att dra en ny "lös" strömkabel till cd'n för att se om det är något med den befintliga kabeln som orsakar detta. Är det inte den så är det cd'n eller den tillhörande strömboxen. DSP'n är det inget fel på i alla fall. Den säkringen satt kvar i säkringshållaren när jag ryckte cd säkringen.
Om det är fel på cd'n. Vilka servar Alpine F1 i Sverige idag?
Inte tusan ska en F1'a dra 1,5A avstängd med fronten borttagen? Någon här som har ett tips vad som kan vara fel? Nu har jag inte tid att fortsätta felsöka denna helgen men nästa helg kommer jag fortsätta. Nästa steg är att dra en ny "lös" strömkabel till cd'n för att se om det är något med den befintliga kabeln som orsakar detta. Är det inte den så är det cd'n eller den tillhörande strömboxen. DSP'n är det inget fel på i alla fall. Den säkringen satt kvar i säkringshållaren när jag ryckte cd säkringen.
Om det är fel på cd'n. Vilka servar Alpine F1 i Sverige idag?

Comment