Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bas för hatthylla / infinite baffle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bas för hatthylla / infinite baffle

    Jag har en bil som original har dels högtalare i alla fyra dörrarna, och dels en 8" i sub i hatthyllan. Bilen i fråga är en äldre Lexus LS400 för övrigt.

    I samband med stereouppgradering funderar jag på att byta subben i hatthyllan, och undrar om församlingen har tips på en 8" eller 10" sub som trivs med att hänga utan låda ned i bagagen? "Infinite baffle" är en term jag sett.

    Subben kommer få ett eget slutsteg i alla fall. Bilen är för övrigt en sedan där det inte finns nån annan öppning mellan bagagerum och kupé än just högtalarhålet...

    Gärna i den lägre änden av prisskalan.

  • #2
    Re: Bas för hatthylla / infinite baffle

    DLS OA10D
    http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-o...0d-10-bas.html
    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

    www.garaget.org/Frippe_L

    Svensk Mästare 2012 i Street Stock
    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

    Comment


    • #3
      Re: Bas för hatthylla / infinite baffle

      Tack.

      86 dB, 400W. Hur mycket pulver i steget behöver en sån där best för att komma till sin rätt?

      Kan ju förtydliga med att jag inte är inte efter decibelrace och bilen är väldämpad så jag behöver inte ha nåt som får vindrutan att hoppa ur. Tack vare uppväxt på festivaler och i replokaler har jag inte längre guldöron.. men jag vet hur bas ska kännas, jag menar låta.

      Comment


      • #4
        Re: Bas för hatthylla / infinite baffle

        Originally posted by junktrunk View Post
        Tack.

        86 dB, 400W. Hur mycket pulver i steget behöver en sån där best för att komma till sin rätt?

        Kan ju förtydliga med att jag inte är inte efter decibelrace och bilen är väldämpad så jag behöver inte ha nåt som får vindrutan att hoppa ur. Tack vare uppväxt på festivaler och i replokaler har jag inte längre guldöron.. men jag vet hur bas ska kännas, jag menar låta.
        3-400w i 4-Ohm räcker fint om det kommer ifrån ett "bra" märkes steg
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #5
          Re: Bas för hatthylla / infinite baffle

          Tack. Har insett att jag ska undersöka prylarna i min bil lite mer innan jag köper prylar, men om jag inte får liv i det finns chansen att det blir nåt av det som rekommenderats här. .

          Comment


          • #6
            Re: Bas för hatthylla / infinite baffle

            Efter att ha lyssnat på OAn i Skogholms Audi så instämmer jag i tipset om den basen.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #7
              Re: Bas för hatthylla / infinite baffle

              Originally posted by Lonefox View Post
              Efter att ha lyssnat på OAn i Skogholms Audi så instämmer jag i tipset om den basen.
              Ja det är iofs enda bilen jag hört den i (nyare A4 sedan med bas i hatthyllan), men det räckte. Han har dls Rm30 och nåt annat rm steg i bilen om jag inte minns fel.
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment

              Working...
              X