Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inget ljud ur stereon efter att den dog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inget ljud ur stereon efter att den dog

    Tja!
    Jag har ett litet problem som jag tycker är lite sjukt faktiskt. Åkte förbi en polare för o snacka lite förut, han stod utanför och jag tutade för att få hans uppmärksamhet.
    Samtidigt som jag tutar skumpar bilen till och stereon dör. Sen när stereon startar igen så har jag inget ljud i högtalarna. Samt att när jag tryckte på stereon (alltså tryckte in själva stereoenheten längre in i hålet) så tutade bilen. Vad i helvete har hänt?
    Köpte bilen igår (golf mk2 -85a) så det enda jag gjort är att stoppa i min stereo och köra.

    Kan tillägga att högtalarna som är inkopplade är två koaxialer, en i var dörr, och två 6*9or i hyllan.

    Kortis någonstans eller vad tror ni? Är rätt kass på el och sånt, så vill helst inte börja riva i bilen själv.

  • #2
    Re: Inget ljud ur stereon efter att den dog

    Originally posted by Gurksus
    Tja!
    Jag har ett litet problem som jag tycker är lite sjukt faktiskt. Åkte förbi en polare för o snacka lite förut, han stod utanför och jag tutade för att få hans uppmärksamhet.
    Samtidigt som jag tutar skumpar bilen till och stereon dör. Sen när stereon startar igen så har jag inget ljud i högtalarna. Samt att när jag tryckte på stereon (alltså tryckte in själva stereoenheten längre in i hålet) så tutade bilen. Vad i helvete har hänt?
    Köpte bilen igår (golf mk2 -85a) så det enda jag gjort är att stoppa i min stereo och köra.

    Kan tillägga att högtalarna som är inkopplade är två koaxialer, en i var dörr, och två 6*9or i hyllan.

    Kortis någonstans eller vad tror ni? Är rätt kass på el och sånt, så vill helst inte börja riva i bilen själv.
    Om det inte funkar med stereon intryckt så dra ut den en bit och se vad som händer.
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Inget ljud ur stereon efter att den dog

      Originally posted by Nonne View Post
      Om det inte funkar med stereon intryckt så dra ut den en bit och se vad som händer.
      Jag har inte löst det, men det funkar nu iaf. Underligt nog. Tog ur stereon och kopplade ur den, kollade säkringen i stereon, kopplade in den och provade. Då funkade det. Fast när jag duttade till på tutan så startades den om. Är ju rätt så uppenbart kortis någonstans. Störande.

      Comment

      Working...
      X