Announcement

Collapse
No announcement yet.

audison bit*** vs mosconi 6to8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

    Originally posted by JimmyN View Post
    Licensavgifter för utvecklaren till Apple som i slutändan drabbar oss kunder.
    Se där ja, sånt gillas

    Jänkarna ska ha 9 dollar (var det tidigare) för VARJE maskin som kan kopplas mot ett äpple.

    Philips ska ha 2$ för ALLT som produceras med en CD-mekanik.

    Sen har vi licens för att kolla på film, då börjar det bli dyrt

    Priserna ska räknas in i produktionsledet, alltså innan den når någon typ av grossist vilket innebär rätt många procent på tillverkningskostnaden!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

      Originally posted by JimmyN View Post
      Licensavgifter för utvecklaren till Apple som i slutändan drabbar oss kunder.
      Som istället ger ett mervärde i användbarhet upphöjt till 3?

      Det är inte automatiskt så att en tillverkare måste lägga på mer på priset när det gäller licenser. Se på billiga iPhonetillbehör. Inte kan dom lägga på mer än de 60kr som äpplet vill ha?
      sigpic

      -C5 2008 -SQuse-
      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

      Comment


      • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

        Originally posted by Mats H View Post
        Det är inte automatiskt så att en tillverkare måste lägga på mer på priset när det gäller licenser. Se på billiga iPhonetillbehör. Inte kan dom lägga på mer än de 60kr som äpplet vill ha?
        När det gäller app så vill de ha bra med pröjs. Däremot en sladd vet jag inte. Inte så säkert att de billigaste tillbehören är "godkända" av äpplet.
        Octan
        Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
        Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

        OctanAudio
        Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
        Fegens Vandrarhem

        Bilstereoblog
        Team Ljudbyggaren

        Comment


        • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

          Originally posted by Mats H View Post
          Som istället ger ett mervärde i användbarhet upphöjt till 3?

          Det är inte automatiskt så att en tillverkare måste lägga på mer på priset när det gäller licenser. Se på billiga iPhonetillbehör. Inte kan dom lägga på mer än de 60kr som äpplet vill ha?
          Ja alltså, jag påstår inte att jag inte skulle köpa ändå. Delgav bara informationen. =)
          GLADEN BMW E46 328i Touring *Bibbi under construction*

          Comment


          • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

            Originally posted by Mats H View Post
            Det är inte automatiskt så att en tillverkare måste lägga på mer på priset när det gäller licenser.
            Så du menar att förhöjda omkostnader inte ökar ett pris?

            Skulle vilja se dig driva ett företag utan att vidta åtgärder med ökade kostnader.
            sigpic

            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

            Ljudbyggaren sedan 1998

            Importör av Mosconi, Gladen
            Se oss på Facebook för nyheter.

            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

            Comment


            • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

              Kan tillägga efter att ha fått mina saker monterat att Mosconi 4to6 (samma programvara som 6to8?) är inte helt omöjlig att ställa in,
              dock så krävs det att man har vissa grundkunskaper (vilket gäller för dom flesta hobbies?).
              Detta är min allra första ljudprocessor.
              För min egen del så vågar jag inte ställa in delningsfiltret för basen då jag inte förstår vad som gör vad, ska kika lite närmare på det när det finns mer tid.
              Har man gjort det förut är det nog inga som helst problem.
              Ett tips är att köpa med dosan, det kan vara skönt att kunna skruva upp basen lite när man är på det humöret

              Comment


              • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                Originally posted by Nibbe View Post
                Kan tillägga efter att ha fått mina saker monterat att Mosconi 4to6 (samma programvara som 6to8?) är inte helt omöjlig att ställa in,
                dock så krävs det att man har vissa grundkunskaper (vilket gäller för dom flesta hobbies?).
                Du har helt rätt, så ändra inte på något som du inte vet vad det gör.
                Har du inte påverkat en funktion så är den helt neutral.

                Originally posted by Nibbe View Post
                Detta är min allra första ljudprocessor.
                För min egen del så vågar jag inte ställa in delningsfiltret för basen då jag inte förstår vad som gör vad, ska kika lite närmare på det när det finns mer tid.
                Var inte rädd att fråga den som monterat din DSP, sen kan du även mejla din sparade fil till butiken som kan hjälpa dig med grundinställningar.
                Att tweaka på distans är omöjligt, men att ställa filter och andra fasta funktioner går att få hjälp med!

                Originally posted by Nibbe View Post
                Har man gjort det förut är det nog inga som helst problem.Ett tips är att köpa med dosan, det kan vara skönt att kunna skruva upp basen lite när man är på det humöret
                Till 4to6 finns det även en kostnadsbesparande volymkontroll, man behöver inte köra via RCD!
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                  Min spelare har sub out och inbyggd nivåjustering för den samma. Om jag skulle köpa en 6to8; skulle jag då kunna använda en lågnivå för front och en för sub från huvudenheten och på så vis kunna dela upp front-singalen till trevägs men fortfarande ha sub-kontroll från HU'n?
                  GLADEN BMW E46 328i Touring *Bibbi under construction*

                  Comment


                  • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                    Originally posted by Nonne View Post
                    Var inte rädd att fråga den som monterat din DSP, sen kan du även mejla din sparade fil till butiken som kan hjälpa dig med grundinställningar.
                    Att tweaka på distans är omöjligt, men att ställa filter och andra fasta funktioner går att få hjälp med!
                    Dom som monterat den och jag är helt överens om att jag ska återkomma om ett litet tag när jag pillat och spelat lite osv, då ska jag få massor med hjälp och tips
                    Originally posted by Nonne View Post
                    Till 4to6 finns det även en kostnadsbesparande volymkontroll, man behöver inte köra via RCD!
                    men men RCDn lyser ju så vackert!

                    Comment


                    • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                      Originally posted by Nonne View Post
                      Så du menar att förhöjda omkostnader inte ökar ett pris?

                      Skulle vilja se dig driva ett företag utan att vidta åtgärder med ökade kostnader.
                      Det är vardagen för de flesta företag idag. Hört talas om besparingar och nedskärningar?
                      sigpic

                      -C5 2008 -SQuse-
                      -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                      Comment


                      • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                        Originally posted by JimmyN View Post
                        Min spelare har sub out och inbyggd nivåjustering för den samma. Om jag skulle köpa en 6to8; skulle jag då kunna använda en lågnivå för front och en för sub från huvudenheten och på så vis kunna dela upp front-singalen till trevägs men fortfarande ha sub-kontroll från HU'n?
                        Tyvärr inte.

                        Det enda som händer är att du överstyr signalen så DSPn klipper.

                        För du har ju redan kalibrerat signalen för bästa brusförhållanden.
                        När du sedan "ökar" volymen på sub utgången så ändrar du signalstyrkan vilket DSPn inte gillar då den redan var exakt rätt!
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment


                        • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                          Originally posted by Nibbe View Post
                          Dom som monterat den och jag är helt överens om att jag ska återkomma om ett litet tag när jag pillat och spelat lite osv, då ska jag få massor med hjälp och tips
                          Låter ju helt perfekt

                          Originally posted by Nibbe View Post
                          men men RCDn lyser ju så vackert!
                          Finns ett par byggen där dom fällt in RCDn riktigt snyggt.
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                            Originally posted by Nonne View Post
                            Tyvärr inte.

                            Det enda som händer är att du överstyr signalen så DSPn klipper.

                            För du har ju redan kalibrerat signalen för bästa brusförhållanden.
                            När du sedan "ökar" volymen på sub utgången så ändrar du signalstyrkan vilket DSPn inte gillar då den redan var exakt rätt!
                            Annars kan man ju ställa en för hög nivå på subben från början, som man sen drar ner för normalt bruk men som då går att skruva upp när man är på det humöret. Själva funktionen finns ju iaf eftersom man kan välja vilken ingång som går till vilken utgång.
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment


                            • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                              Originally posted by ChriZtoffer View Post
                              Annars kan man ju ställa en för hög nivå på subben från början, som man sen drar ner för normalt bruk men som då går att skruva upp när man är på det humöret. Själva funktionen finns ju iaf eftersom man kan välja vilken ingång som går till vilken utgång.
                              Exakt vad jag tänkte. Det ska ju gå eller tar Mosconin endast ett signalpar in samtidigt?
                              SM-guld 2007 och 2008.
                              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                              Comment


                              • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                                Nejdå, man kan i mjukvaran välja vilken ingång som ska gå till vilken utgång, även ställa det procentuellt! Kör så i en bil jag byggde nyligen där framsystemets tre utgångspar delar på ett par ingångar, och subben får ett annat ingångspar just för att kunna ställa dess nivå från enheten. Det verkar även gå att köra t.ex. 100% optiskt på framsystemet och 50% optiskt/50% lågnivå på sub, om man så vill.
                                Mitt projekt: Volvo V60
                                BRL - B2 & Dayton

                                More to come...

                                Comment

                                Working...
                                X