Announcement

Collapse
No announcement yet.

audison bit*** vs mosconi 6to8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

    Originally posted by Lonefox View Post
    Vad kostar Audisons BitTune tro? Vänta nu.....den har bara presenterats och kommer bara att säljas till ÅFs......
    Jag tänkte på det förut att det borde vara dags för Audison att komma med nåt nytt. Bit Tune så väldigt intressant ut.

    Comment


    • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

      Originally posted by Mats H View Post
      Inte med det väsentliga som jag kan med fjärren till Pioneer'en, direkt från förarsätet utan att röra en fena.
      Fjärr ÄR bra, men tack för du jämför 6to8 med din 50000:- combo

      Originally posted by Mats H View Post
      Ja, helt värdelöst, men det kan ju bero på att laptopar sällan är tysta, kalla eller har obegränsad batteritid.
      Jag kan garrantera dig att en Alpine HU låter mer med sin fläkt än vad min ACER platta med SSD disk gör, eller fläkstyrda steg där fläktarna går konstat ska tilläggas.
      Och med batteritid på upp emot 8-9 timmars tweak så tror jag inte man e så vass i öronen heller.

      Originally posted by Mats H View Post
      Var det inte i samma veva som du slutade tävla?.
      Anä, finns bevis i något nummer av bilsport (mitten 20 hundra nånting ) där det står att jag blev 2:a efter Lars k
      Men annars så tävlar jag i stort sett varje dag, kl 09:00 börjar utmaningen att uppnå bättre och bättre resultat.
      Sen att vissa hinder på vägen (nämner inga namn) tar ens energi så man inte orkar med sitt eget projekt är en annan sak!

      Originally posted by Mats H View Post
      Helt ärligt förstår jag inte varför man inte satsat på en app för full tweak till dessa boxar? Eller jag förstår att det är mycket jobb och pengar, men användarvänligheten hade tagits till nya höjder.
      Problemet ligger nog i att programet blir förstort pga att 4to6/6to8 har så många funktioner.
      Men vad vet jag, jag är bara en nöjd användare .... med en tyst liten dator som både spelar musik digitalt och hanterar programmet klanderfritt!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment


      • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

        Uten å ha lest igjennom hele tråden, men jeg har hatt både Bit one og har nå en mosconi 6to8.
        Jeg ville aldri kjøpt en Bit one igjen for å si det sånn
        Mosconi 6to8 er en awsome enhet og gjør seg meget bra.

        Comment


        • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

          Originally posted by Nonne View Post
          Fjärr ÄR bra, men tack för du jämför 6to8 med din 50000:- combo



          Jag kan garrantera dig att en Alpine HU låter mer med sin fläkt än vad min ACER platta med SSD disk gör, eller fläkstyrda steg där fläktarna går konstat ska tilläggas.
          Och med batteritid på upp emot 8-9 timmars tweak så tror jag inte man e så vass i öronen heller.



          Anä, finns bevis i något nummer av bilsport (mitten 20 hundra nånting ) där det står att jag blev 2:a efter Lars k
          Men annars så tävlar jag i stort sett varje dag, kl 09:00 börjar utmaningen att uppnå bättre och bättre resultat.
          Sen att vissa hinder på vägen (nämner inga namn) tar ens energi så man inte orkar med sitt eget projekt är en annan sak!



          Problemet ligger nog i att programet blir förstort pga att 4to6/6to8 har så många funktioner.
          Men vad vet jag, jag är bara en nöjd användare .... med en tyst liten dator som både spelar musik digitalt och hanterar programmet klanderfritt!
          Nu tänkte jag inte jäklas med dig, men vi diskuterade P99'an. Allt i en apparat som man kan sköta all tweak med fjärren.

          Blir billigare än Cd + 6to8 + laptop. Dock inte lika flexibel, men i mitt tycke smidigare.

          Jag håller dörren öppen för en 6to8 i min ägo, finns ju fler bilar i familjen som skulle behöva en upgrade.
          sigpic

          -C5 2008 -SQuse-
          -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

          Comment


          • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

            Originally posted by Mats H View Post
            Nu tänkte jag inte jäklas med dig, men vi diskuterade P99'an. Allt i en apparat som man kan sköta all tweak med fjärren.

            Blir billigare än Cd + 6to8 + laptop. Dock inte lika flexibel, men i mitt tycke smidigare.

            Jag håller dörren öppen för en 6to8 i min ägo, finns ju fler bilar i familjen som skulle behöva en upgrade.
            Det där är nåt som de som förespråkar "fristående" DSPar GÄRNA "förbiser"; behovet av en Laptop, minst 4k för en halvdassig, typ 7k för en man kan använda.
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

            Comment


            • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

              Originally posted by jonash View Post
              Det där är nåt som de som förespråkar "fristående" DSPar GÄRNA "förbiser"; behovet av en Laptop, minst 4k för en halvdassig, typ 7k för en man kan använda.
              Eller en femhundring på blocket för en som orkar med den programvaran som behövs.
              Fd tävlande med min Citroën C5.

              Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

              sigpic

              Samarbetspartners:
              Ljudbyggaren

              Comment


              • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                Originally posted by Expoze View Post
                Eller en femhundring på blocket för en som orkar med den programvaran som behövs.
                En sån jag hade till att tweaka F1'an och till mätprogrammet.

                Helt värdelöst och klumpigt.

                För 500kr får du ha laddaren i = förlängningskabel. Ingen laptop i världen för den summan har friska batterier.
                Gissar att en sån är rätt burrig i fläkten oxå?
                Har man högtalare i dörrarna/kickarna,kan man inte ha datorn i knäet - dämpar/skärmar av ljudet. Med datorn i passagerarsätet har man tappat hela finessen att kunna sitta orörlig.

                Så pressa fram en bra app till de små underverken, bara.
                Gissar att programvaran är mindre än valfritt spel av typen "Angry Birds"?
                sigpic

                -C5 2008 -SQuse-
                -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                Comment


                • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                  Originally posted by Expoze View Post
                  Eller en femhundring på blocket för en som orkar med den programvaran som behövs.
                  Ja men då kan man ju köpa en stulen F#1 anläggning med så var den diskussionen över, okej: F#1 billigt inköpt stulet vinner! ....
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                  Comment


                  • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                    Originally posted by jonash View Post
                    Det där är nåt som de som förespråkar "fristående" DSPar GÄRNA "förbiser"; behovet av en Laptop, minst 4k för en halvdassig, typ 7k för en man kan använda.
                    Bara för att sköta mjukvaran räcker det gott med en netbook för kaffepengar, men skall man ha RTA med i spelet så blir summan för det (ljudkort, mic och dator) densamma oavsett om DSPn är inbyggd eller extern...inte sant?
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                    Comment


                    • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                      Har inte alla hushåll i dag en liten smidig dator?

                      Hur gör ni när ni är på semester eller liknande, släpar ni med hela speldatorn med kylanläggning osv?

                      Om inte, så får ni ytterligare ett skäl att bli moderna med en lityst, smidig dator ..... GUBBAR
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                        Jag har haft en 2år gammal hp för 7000kr och tweakat med i år. Ingen batteritid, blir lätt överhättad och låter fan... Den fungerade bra i hemmet med sladden i, inte i bilen.
                        Sponsor:
                        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                        Tudor Batteries - www.tudor.se
                        Sonax Bilvård - www.sonax.se

                        Comment


                        • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                          Originally posted by Nonne View Post
                          Har inte alla hushåll i dag en liten smidig dator?

                          Hur gör ni när ni är på semester eller liknande, släpar ni med hela speldatorn med kylanläggning osv?

                          Om inte, så får ni ytterligare ett skäl att bli moderna med en lityst, smidig dator ..... GUBBAR
                          Ungefär så ja...
                          Dock använder allt fler telefonerna och plattor till allt fler saker.
                          Speldatorer är mer en sak för entisuaster. Ungefär som ja nötter som vi och bilsrereo och ljud överlag idag.
                          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                          Comment


                          • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                            Originally posted by Nonne View Post
                            Har inte alla hushåll i dag en liten smidig dator?

                            Hur gör ni när ni är på semester eller liknande, släpar ni med hela speldatorn med kylanläggning osv?

                            Om inte, så får ni ytterligare ett skäl att bli moderna med en lityst, smidig dator ..... GUBBAR
                            Surfplatta is the shit. Laptop är sååå förlegat.
                            sigpic

                            -C5 2008 -SQuse-
                            -Citroen -making mechanics out of men since 1919-

                            Comment


                            • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                              Originally posted by Mats H View Post
                              Surfplatta is the shit. Laptop är sååå förlegat.
                              Precis, jag gillar min Acerplatta
                              sigpic

                              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                              Ljudbyggaren sedan 1998

                              Importör av Mosconi, Gladen
                              Se oss på Facebook för nyheter.

                              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                              Comment


                              • Re: audison bit*** vs mosconi 6to8?

                                Jag kör en Asus Eee PC, ca 4år gammal men ändå grym batteritid (mina öron hinner tröttna innan batteriet), den räcker gott och väl för Mosconis programvara och är väldigt liten och smidig. Borde gå att hitta en sån begagnad i liknande skick för ca 1000kr.
                                Mitt projekt: Volvo V60
                                BRL - B2 & Dayton

                                More to come...

                                Comment

                                Working...
                                X