Announcement

Collapse
No announcement yet.

Amega Q-comp effekttålighet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Amega Q-comp effekttålighet?

    Originally posted by Horsyhorse View Post
    Du e snart där!
    Jag är rädd för det. Kostnadsökningen tycks öka exponentiellt med tiden sedan jag köpte mitt första slutsteg
    Originally posted by Coffa View Post
    Kille här i sundsvall som kör Nya amega 6,5 kittet + extra 6,5or i sin Audi A4 han driver det med ett steg som ger 2x890w RMS i soundpressur´s testbänk ... Kan säga att det spelar så hårt mycket hårt !
    Galet!
    Originally posted by hmtechnology View Post
    Ne jag har aldrig påståt att jag är riktigt klok. Men jag delade med mig av mycket god kunskap. men det är klart vill man ha ljudet optimalt så bör man ha 2st DMX till 1st amega kit sen är det Rock 'N' Roll
    Jag är tacksam för tipset, men dessvärre ligger det en aning utanför min budget .

    Vi får se vad detta kit kan prestera med stabil montering först och främst, men jag misstänker att jag kanske kommer behöva lite "mer" framöver. Vad tror ni om Amega RQ6 i dörrarna för att ge ljudet lite mer skjuts? Är det RQ6 som hänger med i Q-comp 6,5 kiten?

    Förresten, kittet jag köpt är det med lila korg.

    Comment


    • #17
      Re: Amega Q-comp effekttålighet?

      Har för mig att den första versionen var Lila nästa gul och senaste modellen är svart

      Kommer snart själv in med dubbla 6.5or av senaste modellen i min bil
      drivet med 450 RF watt/sida

      Comment


      • #18
        Re: Amega Q-comp effekttålighet?

        Vi får se vad detta kit kan prestera med stabil montering först och främst, men jag misstänker att jag kanske kommer behöva lite "mer" framöver. Vad tror ni om Amega RQ6 i dörrarna för att ge ljudet lite mer skjuts? Är det RQ6 som hänger med i Q-comp 6,5 kiten?

        Förresten, kittet jag köpt är det med lila korg.[/QUOTE]

        Ja stabilt måste det vara annars tappar man mycket av mellanregistret och basen i elementen det lila kittet var det minsta sedan fans det Amega gold och dom va gula och nu är det bara svarta korgar. Det är ingen dum ide att köra sexhalva i dörrarna för dom nya sexorna presterar sjukt bra och låter gudomligt iaf enligt mitt tycke sedan om man inte är en basknarkare så brukar många nöja sig med att bara montera sexor i dörrarna utan baslåda för om det är riktig dämpat och dörren är riktigt stabil så upplever man det som att man har baslåda. Vad jag vet så heter den Amega DRVRQ 6 den nya sexhalvan som följer med till Q-Comp 60 kittet men vill du köra en trevägs variant så bör du satsa på ett mycket bättre steg om du ska få ut någon glädje av det och tycker du att genesis dmx är för dyrt så kan man ju hitta såna begagnade alternativt så kan man köra ett lite mindre genesis steg eller Genesis Profile serien. Men det är bara några tips
        Last edited by hmtechnology; March 18, 2010, 01:41.
        VW Passat TDI -99

        Sponsorer
        AVD - Sundsvall
        ReClean - Östersund
        Frassesbilglas.se - Brunflo
        RisEtrade.se - Ångsta
        OL Constructions (Light ON) - Östersund
        Powerchip.se - Sverige
        Bilskadecenter - Östersund


        Och ett stort tack till Tomas Nilsson - Digital Designs och Martin Alerstam - Inac Batterier

        Comment


        • #19
          Re: Amega Q-comp effekttålighet?

          Originally posted by hmtechnology View Post
          Ja stabilt måste det vara annars tappar man mycket av mellanregistret och basen i elementen det lila kittet var det minsta sedan fans det Amega gold och dom va gula och nu är det bara svarta korgar. Det är ingen dum ide att köra sexhalva i dörrarna för dom nya sexorna presterar sjukt bra och låter gudomligt iaf enligt mitt tycke sedan om man inte är en basknarkare så brukar många nöja sig med att bara montera sexor i dörrarna utan baslåda för om det är riktig dämpat och dörren är riktigt stabil så upplever man det som att man har baslåda. Vad jag vet så heter den Amega DRVRQ 6 den nya sexhalvan som följer med till Q-Comp 60 kittet men vill du köra en trevägs variant så bör du satsa på ett mycket bättre steg om du ska få ut någon glädje av det och tycker du att genesis dmx är för dyrt så kan man ju hitta såna begagnade alternativt så kan man köra ett lite mindre genesis steg eller Genesis Profile serien. Men det är bara några tips
          Jo, jag har verkligen inte tänkt driva dem med mina små GAS-slutsteg. Men jag tar det lite allt efter som. Har inte tålamod att spara tills jag kan göra en uppgradering av hela systemet .

          Basknarkare är jag i viss mån, men det är mest dubbelkaggarna som ska ha en hyfsad knuff i sig. Det största problemet är att dörrarna kommer vara ett smärre helvete att få täta och tysta. Saab 9000 CSE -96. Jag skulle helst hitta några dörrhögtalare som kan trivas i en 5-10l låda istället för att de behöver hela dörren. Detta för att slippa plugga dräneringshål, bygga om upphängning av fönster osv... Men det kan bli svårt.

          Comment


          • #20
            Re: Amega Q-comp effekttålighet?

            DRVQ6 e svarta och det är dom som följer med i kitet som säljs nu.
            Kit som för övrigt kan fås med dubbla middar.

            Som Amegademande jag är, kan jag rekommendera Emphaser alla dagar i veckan till just Amega.
            Man får släppa lite på den audiofila glöden från Genesis, men i gengäld får man mer "ös".
            Dessutom till en mycket bra peng.

            Pierre
            SEASTREAMS GARAGE


            ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

            Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

            Comment


            • #21
              Re: Amega Q-comp effekttålighet?

              Jag kommer att ha 1980 watt på mina Amega kit på brädan, mina rearfill får nöja sig med 400 watt
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #22
                Re: Amega Q-comp effekttålighet?

                Originally posted by Nonne View Post
                Jag kommer att ha 1980 watt på mina Amega kit på brädan, mina rearfill får nöja sig med 400 watt
                Du ÄR galen
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #23
                  Re: Amega Q-comp effekttålighet?

                  Originally posted by Lonefox View Post
                  Du ÄR galen
                  Om det fått plats skulle varje högtalare bak även fått en dos av ca 300 watt!
                  sigpic

                  We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                  Ljudbyggaren sedan 1998

                  Importör av Mosconi, Gladen
                  Se oss på Facebook för nyheter.

                  Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                  Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                  International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                  Comment


                  • #24
                    Re: Amega Q-comp effekttålighet?

                    Originally posted by hmtechnology View Post
                    Låter trevligt, Amegerna brukar vilja ha typ 100 timmar inspelningstid innan basen i mellanregistret kommer till sin rätt.. Och helt klart så bör du ha ett annat steg till dom håller fullständigt med Diq. Genesis DMX är som gjorda för att driva Amega =)
                    DMX och Amega funkar...men finns 2 värre alternativ att använda sig av...*host* Miniblock och Monoblock.
                    MVH F.Trybom

                    Comment


                    • #25
                      Re: Amega Q-comp effekttålighet?

                      Originally posted by F.Trybom View Post
                      DMX och Amega funkar...men finns 2 värre alternativ att använda sig av...*host* Miniblock och Monoblock.
                      Och dom sistnämnda är gammal teknologi!
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #26
                        Re: Amega Q-comp effekttålighet?

                        Originally posted by Nonne View Post
                        Och dom sistnämnda är gammal teknologi!
                        Kanske det...men låter gudomligt!
                        MVH F.Trybom

                        Comment


                        • #27
                          Re: Amega Q-comp effekttålighet?

                          Originally posted by Nonne View Post
                          Och dom sistnämnda är gammal teknologi!
                          Jag hade en kommentar på lut där. Jag insåg dock i sista stund att det hade varit som att kasta sten i glashus

                          Och nej, jag syftar inte på slutstegen
                          sigpic

                          What does not kill you, simply makes you.........stranger.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Amega Q-comp effekttålighet?

                            Originally posted by PhoenixG View Post
                            Jag hade en kommentar på lut där. Jag insåg dock i sista stund att det hade varit som att kasta sten i glashus

                            Och nej, jag syftar inte på slutstegen
                            JAG vet vad du menar............tur för glashuset
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment

                            Working...
                            X