Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mic till datorn för RTA

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mic till datorn för RTA

Jag har denna mic : http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-o...ringssats.html

Denna mic vill jag använda med min bärbara och valfri RTA program, alltså inte alpines programvara. Ngn som vet hur man installerar den på datorn? jag lyckas inte få datorn att 'upptäcka' denna mic.

Tack för hjälpen

Re: Mic till datorn för RTA

Jag tror inte du skall se i datorn att den är inkopplad till ljudkortets mic ingång , det är ju ingen hårdvara du kopplar in.

Du ser ju t.ex inte vilka hörlurar du kopplar in till hörlursutgången.....

Det du kanske måste se över när du skall mäta är att ljudkortet är inställt så det verkligen använder externa micen och inte ngn ev inbyggd mic i datorn/laptop.

Skall du använda den till andra program så lär du försöka få tag i kalibreringskurvan för micen också för annars blir nog inte mätresultaten att lita på till 100%.
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Re: Mic till datorn för RTA

Originally posted by Hewi View Post
      Jag tror inte du skall se i datorn att den är inkopplad till ljudkortets mic ingång , det är ju ingen hårdvara du kopplar in.

Du ser ju t.ex inte vilka hörlurar du kopplar in till hörlursutgången.....

Det du kanske måste se över när du skall mäta är att ljudkortet är inställt så det verkligen använder externa micen och inte ngn ev inbyggd mic i datorn/laptop.

Skall du använda den till andra program så lär du försöka få tag i kalibreringskurvan för micen också för annars blir nog inte mätresultaten att lita på till 100%.

Tack för svar - ja helt rätt jag kommer behöva en kabibreringskurva. Undrar om det e svårt att få ..kanske bara lättast att skaffa en helt ny mic med kurva ... ngn som testat?

Comment

Working...
      X