Announcement

Collapse
No announcement yet.

LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

    Originally posted by Nonne View Post
    Det är vanligt i dag, vet inte hur många kunder jag lurat med en mindre bas än deras önskemål!

    Bara ställa fram en flock 10" o 12" lådor när kunden ska lyssna, låta han göra detta i blindo.
    Alltid lika kul och se hakan i backen när man öppnar bagaget
    Att det är... dock var jag EJ beredd på detta då jag inte lekt med billjud i mina egna bilar på nåt år...
    BilstereoPiraten
    CDT Fantast

    Comment


    • #17
      Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

      jag vart med rätt förvånad av den,är väl ingen jag vet som inte blivit de av den lilla rackaren!
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • #18
        Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

        Originally posted by Zuul View Post
        Verkar ju inte vara speciellt omtyckta grejer. Söker man så ser man ju bara annonser där folk försöker sälja, som t.ex. här, där man drar av hälten av sitt ursprungspris.
        Hm jag tycker det verkar dyka upp fler och fler med Massives grejer och jag har knappt sett en ända säljesannons

        Öppnar man kartongen får man vara beredd att droppa halva nypriset om man ska sälja saker privat.

        Du är ute efter ljudtryck säger du. Det har presenterats mätresultat på deras basar som visar att de fungerar bra för SPL-bruk, har själv deltagit i en del mätningar. Sen har deras slutsteg varit med och tagit hem mästerskap för just SPL också.

        Bilen jag bygger nu är en blandning mellan SPL och SQ, och jag tycker att det fungerar bra i bägge avseenden Sen kan ju jag anses vara partisk då jag samarbetar med bilstereohörnan, men detta är mina åsikter och jag står för dem

        Sen försöker jag absolut inte få dig att välja Massive, men jag blev lite fundersam över alla säljes annonser du pratar om och att det inte ska vara omtyckt
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • #19
          Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

          Originally posted by Nonne View Post
          Tja, det handlar egentligen inte om grejorna utan framförallt så handlar det om att göra rätt!
          Varför inte bara svara på frågan som ställdes? Sedan angående om att göra rätt så bör du leva efter dina egna "råd", att snacka skit om kunder gör att jag aldrig kommer att vända mig till dig så hur känns det nu att ha förlorat en kund som inte bara kommer att handla för +6.000 kr i dagarna utan som även kommer att söka efter rätt butik för ett seriöst bygge värt 45-50.000 kr?

          Gör om gör rätt!

          Sedan verkar ju varje bilstereoforum bara handla om att kränga på frågande det som man själv blir sponsrad av eller det som butiken säljer som man arbetar för/äger.

          Oseriöst.

          Här loggar jag inte in mer.

          Comment


          • #20
            Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

            Originally posted by Zuul View Post
            Varför inte bara svara på frågan som ställdes? Sedan angående om att göra rätt så bör du leva efter dina egna "råd", att snacka skit om kunder gör att jag aldrig kommer att vända mig till dig så hur känns det nu att ha förlorat en kund som inte bara kommer att handla för +6.000 kr i dagarna utan som även kommer att söka efter rätt butik för ett seriöst bygge värt 45-50.000 kr?

            Gör om gör rätt!

            Sedan verkar ju varje bilstereoforum bara handla om att kränga på frågande det som man själv blir sponsrad av eller det som butiken säljer som man arbetar för/äger.

            Oseriöst.

            Här loggar jag inte in mer.
            Du verkar vara en trevlig typ
            Vart snackar han skit ? Han berättar bara hur det är.Men vill du inte ta del av visdom,erfarenhet så får du skylla dig själv.
            Luktar lite TROLL
            sigpicMS-SOUND
            Micke7406

            Comment


            • #21
              Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

              Originally posted by Zuul View Post
              Varför inte bara svara på frågan som ställdes? Sedan angående om att göra rätt så bör du leva efter dina egna "råd", att snacka skit om kunder gör att jag aldrig kommer att vända mig till dig så hur känns det nu att ha förlorat en kund som inte bara kommer att handla för +6.000 kr i dagarna utan som även kommer att söka efter rätt butik för ett seriöst bygge värt 45-50.000 kr?

              Gör om gör rätt!

              Sedan verkar ju varje bilstereoforum bara handla om att kränga på frågande det som man själv blir sponsrad av eller det som butiken säljer som man arbetar för/äger.

              Oseriöst.

              Här loggar jag inte in mer.
              Då Nonne själv driver en av sveriges bästa bilstereofirmor och är importör av Gladen/Mosconi ser det inte bra ut att själv rekommendera sina grejer lika lite som du gillar de som är sponsrade av Massive audio rekar det märket.

              En 8" i portad låda spelar om man har tur och vet va man gör, 140dB (kanske mer en kort stund), det mår man inte illa av precis men det räcker gott o väl.
              Har testat/lyssnat på flertalet 8" basar (RE,Hertz,GZ,B2,Audiosystem,DD osv)

              De jag vet räcker till hyfsat tryck med endast en 8" bas är
              GZ Hydrogen, B2 ES8 och DD1508
              Har inte hört Gladens eller Massives modell tyvärr.

              Lycka till i din jakt på untz untz
              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

              www.garaget.org/Frippe_L

              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

              Comment


              • #22
                Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

                Originally posted by Zuul View Post
                Sedan verkar ju varje bilstereoforum bara handla om att kränga på frågande det som man själv blir sponsrad av eller det som butiken säljer som man arbetar för/äger.

                Oseriöst.

                Här loggar jag inte in mer.

                Oftast är det dessa prylar folk själva har erfarenhet utav? Jag kan inte rekomendera så mycket annat då jag inte har testat andra saker som jag kan uttala mig om..

                Likväl så tycker jag att den basen jag tog upp, uppfyller dina krav, så du kanske tycker det är bättre med forum där ingen säger någonting?
                Sponsor:
                Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                Tudor Batteries - www.tudor.se
                Sonax Bilvård - www.sonax.se

                Comment


                • #23
                  Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

                  Jag varken bygger med Masive grejer eller har något samröre med Bilstereohörnan, men är man ute efter en bas som spela på riktigt bra i ca 40L portat utan att behöva matas med ett kärnkraftverk så är Hippo8 helt klart ett mycket bra alternativ! Nu vet jag inte hur den spelar i en sedan men i kombi spelar den på riktigt duktigt för sin storlek, å låter dessutom inte helt illa! DDs 8" kan jag inte riktigt uttala mig om än då jag just börjat leka med dom, men det bådar gott! Mer attack än i Massiven, men då har dom inte provats undersamma förutsättningar. B2 ES8 kan man klämma in 2st i 40L låda och det spelar på fullt tillräckligt för dom flesta.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • #24
                    Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

                    Originally posted by Zuul View Post
                    Sedan verkar ju varje bilstereoforum bara handla om att kränga på frågande det som man själv blir sponsrad av eller det som butiken säljer som man arbetar för/äger.

                    Oseriöst.

                    Här loggar jag inte in mer.
                    Tråkigt att du känner så.

                    På detta forum är butiker och leverantörer välkomna att marknadsföra sig själva och sina produkter. Det är en av forumets absoluta styrkor. Som alltid gäller det för konsumenten att själv bilda sig en uppfattning om trovärdigheten bakom ett budskap - oavsett avsändare.

                    Vänligen,

                    Gurra (Administrator)

                    Comment


                    • #25
                      Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

                      Originally posted by Zuul View Post
                      Varför inte bara svara på frågan som ställdes?
                      Frippe skrev några kloka ord bit upp

                      Skulle jag då dessutom rekomendera dig steg eller högtalare för en halv årsinkomst hade det OCKSÅ varit fel

                      Originally posted by Zuul View Post
                      Sedan angående om att göra rätt så bör du leva efter dina egna "råd", att snacka skit om kunder gör att jag aldrig kommer att vända mig till dig så hur känns det nu att ha förlorat en kund som inte bara kommer att handla för +6.000 kr i dagarna utan som även kommer att söka efter rätt butik för ett seriöst bygge värt 45-50.000 kr?
                      Jag har inte talat illa om dom grabbarna, det är din tanke!!
                      Det jag menade var att ALLA har inte samma erfarenhet som oss i branschen. Har man levt med bilstereo i snart 30 år och som företagare i 15 år borde man ha lite koll!

                      För 45-50K får man ett riktigt bra system, lycka till!!

                      Originally posted by Zuul View Post
                      Gör om gör rätt!
                      Lite fel kan också vara rätt

                      Originally posted by Zuul View Post
                      Sedan verkar ju varje bilstereoforum bara handla om att kränga på frågande det som man själv blir sponsrad av eller det som butiken säljer som man arbetar för/äger.
                      Så du menar att jag ska rekomendera en produkt jag inte har en susning om
                      DET är OSERIÖST

                      Originally posted by Zuul View Post
                      Här loggar jag inte in mer.
                      Du kommer att missa en farlig massa hyss o trix kan jag lova
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #26
                        Re: LITEN baslåda som spelar HÖGT och med TRYCK!?

                        Originally posted by Zuul View Post
                        Verkar ju inte vara speciellt omtyckta grejer. Söker man så ser man ju bara annonser där folk försöker sälja, som t.ex. här, där man drar av hälten av sitt ursprungspris.
                        Jag köpte ett steg som kostar 18k nytt för 3500:-.
                        Varför?
                        Det beror på marknaden! En grejj är endast värd vad en person är villig att betala.

                        Jag är själv inte sponsrad av något och vill inte heller vara det. Jag rekommenderar dom åttor jag har hört och dom har jag redan listat. Förstår inte varför du ska börja snacka om vad folk lägger ner på sina bilar osv?
                        Det har ju inget med saken att göra.

                        Du har fått massor av förslag om basar och jag går verkligen i god för Massive Audio Hippo 8. Samt så går jag i god för både B2 Audio ES8 samt DD 1508 (0508 har jag ej hört men är säkert redigt fin). Och som sagt, jag är inte sponsrad av någon, jag har inget samarbete med något företag överhuvudtaget. Det är från min lyssnings synpunkt.

                        Jag tror detta är rätt dödsdömt. Personen verkar ju vara en måttligt bitter jäkel som varken förstår sig på att folk försöker hjälpa när han ställer frågor eller begagnat marknaden.

                        Men visst, du känner för att betala nypris för begagnade saker så du får mer än gärna köpa en begagnad DD 1508 av mig för 3500:-. Bara skicka PM. Då har du betalat det priset för en bas som jag gav för alla fyra


                        Noterade också att min post dubbelpostades när jag gjorde en edit på den :P Bra jobbat mobil!
                        Lincoln Mark Viii
                        Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                        Sub: 4x DD 1508
                        Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                        Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                        Comment

                        Working...
                        X