Announcement

Collapse
No announcement yet.

kabel till diskanter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kabel till diskanter

    vilken är plus och minus på denna kabel som är till mina diskanter..kan man sätta dom hur som helst på filtret
    Attached Files

  • #2
    Re: kabel till diskanter

    Det är omöjligt att till 100% svara på men troligen är de kopparfärgade + och den silvriga minus , det vilkigaste i första läget är att du kopplar lika på bägge diskanterna och sedan när du fått igång ljudet och spelat i dem(om de är nya) så kan du testa och vända på bägge och själv lyssna in vilket som låter bäst.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: kabel till diskanter

      då testar jag med att kopparfärgade är + tack !

      Comment


      • #4
        Re: kabel till diskanter

        Om inte annat borde det finnas märkning på diskanten om vilket som är vilket.
        Men i slutänden är det inte SÅ viktigt då man kan behöva fasvända ngt av elementen mkt beroende på placering och filterlösning.
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #5
          Re: kabel till diskanter

          Originally posted by Lonefox View Post
          Om inte annat borde det finnas märkning på diskanten om vilket som är vilket.
          Men i slutänden är det inte SÅ viktigt då man kan behöva fasvända ngt av elementen mkt beroende på placering och filterlösning.
          tyvärr finns ingen märkning diskanten. men jag kör kopparfärgade som + så får jag se hur det blir det är inte så svårt att ändra om det behövs

          Comment

          Working...
          X