Announcement

Collapse
No announcement yet.

SAAB 9-5 2000-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SAAB 9-5 2000-

    Hej. Ny här i forumet.

    Ägare av en 9-5 och jag har några frågor ang. ljudinstallation
    Bilen är för övrigt utrustad med AS2
    Frågor lyder kort:

    * Måste man ha en specialram/sarg för en icke orginal huvudenhet?
    Försökte installera en med skärm härom dagen, men orginal sargens bakdel, där iso och antenn sitter i, tog i. Finns det nå knep så man slipper hosta upp en tusenlapp för lite plast?

    * Är det något jag ska tänka på när det gäller byte av högtalare?ska nämligen byta midbasarna fram till dls rm6'er. Kommer det gå bra med ny stereo samt orginalförstärkaren eller kommer det lukta eldsvåda och tvungen att köpa mer power?

    Jag är ny när det gäller biljud. Tips och tricks är varmt välkomna.
    P.s. tips på några bra 2din enheter som inte kostar skjortan? Vill dock ha bekvämligheter som touch och BT, men jag vet inte vad jag ska leta efter i eftermarknadsprylar. (Varför köpa nytt när det är lika bra?)

    Tack på förhand
    // Pnzr

  • #2
    Re: SAAB 9-5 2000-

    Här kan du se vad du behöver till just din bil ....

    http://productfinder.autoleads.co.uk...&f=9-5&id=1202

    Tänk på att orginalhögtalarna är 2 Ohms högtalare!


    Vi har arbetat en hel del med Saab så därför har vi ett antal olika högtalare som passar för ändamålet!
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: SAAB 9-5 2000-

      Tack för snabbt svar. Nu ser jag vad jag behöver. Kanske ska strunta i 2Din och köra 1din, slipper leta som ett tok efter 2din ram.

      Okej. Det ska jag tänka på. Dls högtalarna satt i en dodge viper, får hoppas dom är på 2ohm. ^^

      Comment

      Working...
      X