Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nödlösning trasig signaljord!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nödlösning trasig signaljord!

    Tjena! har någon en snabb lösning på trasig signaljord, eller hur man kan testa om det är felet?
    funkar det att bara jorda yttre "ringen" på rca:n?

    är på jakt efter en ny spelare men måste åtgärda detta problemet provisoriskt.

    Tack på förhand!
    Mvh Samuel
    \m/

  • #2
    Re: Nödlösning trasig signaljord!

    En kabelstump mellan jord och RCAns yttre ring fixar biffen! Fast det är ingen vidare bra permanent lösning...
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Nödlösning trasig signaljord!

      Originally posted by ChriZtoffer View Post
      En kabelstump mellan jord och RCAns yttre ring fixar biffen! Fast det är ingen vidare bra permanent lösning...
      okej, hade bara tänkt att testa och fungerar det så får det sitta så tills jag får tag i någon ny spelare!
      \m/

      Comment


      • #4
        Re: Nödlösning trasig signaljord!

        och det kirrade biffen, helt klart! satte dock mellan rcans yttre ring och en skruv i chassit på hu'n så nu är det tyst och mullrar inte då man byter låt eller har volymen i 0!
        \m/

        Comment


        • #5
          Re: Nödlösning trasig signaljord!

          En bränd signaljord innebär inte per automatik att man har störningar!
          sigpic

          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

          Ljudbyggaren sedan 1998

          Importör av Mosconi, Gladen
          Se oss på Facebook för nyheter.

          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

          Comment


          • #6
            Re: Nödlösning trasig signaljord!

            Originally posted by Nonne View Post
            En bränd signaljord innebär inte per automatik att man har störningar!
            det är möjligt, men detta fungerade tills vidare och det är huvudsaken!
            \m/

            Comment


            • #7
              Re: Nödlösning trasig signaljord!

              Originally posted by LuffarN View Post
              det är möjligt, men detta fungerade tills vidare och det är huvudsaken!
              JÄTTEBRA!!

              MEN, jag kan lova att en hel del åker omkring med trasiga spelare och när dom sen bytar bil och uppgraderar förstärkaren så kommer frågan här på forumet med ... det fungerade ju innan!

              Så detta var bara en parantes och trådkapning
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: Nödlösning trasig signaljord!

                Originally posted by Nonne View Post
                JÄTTEBRA!!

                MEN, jag kan lova att en hel del åker omkring med trasiga spelare och när dom sen bytar bil och uppgraderar förstärkaren så kommer frågan här på forumet med ... det fungerade ju innan!

                Så detta var bara en parantes och trådkapning
                jag har själv åkt med trasig signaljord ett tag och bränt ett antal basar pga detta. (antar jag) fast i mitt fall har det förekommit störningar mer eller mindre till och från. blev less på att byta sub stup i kvarten och läste här på forumet att det var ganska vanligt att signaljorden gav upp och provade detta till slut. har en köptråd uppe där jag söker en nu HU då jag inte vill åka omkring med en kabelstump mellan RCAn och chassit! :P
                \m/

                Comment


                • #9
                  Re: Nödlösning trasig signaljord!

                  Jag har en Eclipse 8445 du kan få köpa för en tusenlapp (plus frakt) om du vill.
                  Riktigt trevlig spelare som dock har några år på nacken.
                  Välljudande, tidskomp, kraftig lågnivå mm.
                  Skicka PM om du är sugen.

                  Comment

                  Working...
                  X