Hej! Intresserad av ett framsystem av det lite högre snittet och tänkte kolla om någon har koll på om det finns nånstans man kan höra amega/gladen i Göteborg, och ev köpa... Finns det andra vettiga alternativ i 3-4k klassen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
seriösa säljare/demobilar i göteborg?
Collapse
X
-
Re: seriösa säljare/demobilar i göteborg?
Tyvärr har vi ingen återförsäljare i Göteborgsområdet med Gladen i sitt sortiment!
Frågan är på vilket sätt du vill återge musiken, stampa takten eller så detaljerat och välljudande så möjligt?sigpic
Webshop
Besöksadress butik
Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)
Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec
Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.
-
Tror nog stampa takten är lite mer utav min melodi, men jag har ändå krav på ljudkvalite också(håller på med musikproduktion). Men det går ju även att tweaka till systemet ganska mycket!(har alpine 117r+pxa-100)
Har hållit på med ljud ganska mycket, bygger egna hornbaslådor, hifi system och så så att skruva till ett schysst sound är inga problem.. måste bara få tag i en högkvalitativ setup och installera den väl i dörren!
Har just nu en grym baslåda så behöver egentligen inte spela mycket lägre än 100 hz med frontarna
Comment
-
går det inte att få både och spela högt med välljudOriginally posted by Ljudbyggaren AB View PostTyvärr har vi ingen återförsäljare i Göteborgsområdet med Gladen i sitt sortiment!
Frågan är på vilket sätt du vill återge musiken, stampa takten eller så detaljerat och välljudande så möjligt?
Comment
-
Vad har du till avlyssning där?Originally posted by Osse View PostTror nog stampa takten är lite mer utav min melodi, men jag har ändå krav på ljudkvalite också(håller på med musikproduktion). Men det går ju även att tweaka till systemet ganska mycket!(har alpine 117r+pxa-100)
Har hållit på med ljud ganska mycket, bygger egna hornbaslådor, hifi system och så så att skruva till ett schysst sound är inga problem.. måste bara få tag i en högkvalitativ setup och installera den väl i dörren!
Har just nu en grym baslåda så behöver egentligen inte spela mycket lägre än 100 hz med frontarna
Då är du praktisk iaf.
Vad är det för baslåda? Har du steg till den?
Till sist, vad är det för bil?
PierreSEASTREAMS GARAGE
ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !
Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Comment
-
Jag har tyvärr inte kvar min inspelnings studio längre men jag använde ett par egenbyggda Valutronic SQ-50!Originally posted by Horsyhorse View PostVad har du till avlyssning där?
Då är du praktisk iaf.
Vad är det för baslåda? Har du steg till den?
Till sist, vad är det för bil?
Pierre
Har även en hornbas till bilen, av modell http://billfitzmaurice.net/autotuba.html
sitter en enkel 8"are i på 150 RMS watt(tangband w8-740p) som slamrar skiten ur min nissan micra från -98..
Steg är ett Focus acoustics Formula 1, 2 kanals steg som levererar tror jag typ 180 watt bryggat vid 4 ohm...(lådans ohm är runt 6 tror jag)
Comment
-
Jo, klart att det går!Originally posted by Åke_stefansson View Postgår det inte att få både och spela högt med välljud
Skillnaderna mellan de båda efterfrågade tillverkarna är inte gigantiska.
Den stora skillnaden är kontrollen och krispigheten Mosconi besitter.
En annan sak som Mosconi har är GRYM dynamik!!
Det som gäller är att man komponerar produkterna rätt!
En JVC DVD med mp3 ihop med ett kickersytem monterat i en bil med skinklädsel är väl inte det JAG förespråkar precis.sigpic
We know the Rolex feeling, only the best are copied.
Ljudbyggaren sedan 1998
Importör av Mosconi, Gladen
Se oss på Facebook för nyheter.
Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.
Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!
International Head Judge och numera även kallad besserwisser
Comment

Comment