Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förbättring av ljud i Golf VI.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Förbättring av ljud i Golf VI.

    Long time, no see kära forum..
    Nu har jag hunnit ha min -09 GTI några månader, och är sjukt besviken över stereon i den.. Så börjar fundera på lite upgrades.
    Är ingen finlirare, utan vill att det ska gunga skönt när jag är ute och kör/sjunger halsen av mig. Musiksmaken är blandad, men just nu är det mest house/dub, men ska som sagt funka till det mesta.
    Här är några punkter jag funderar på:

    - Framsystem, vill ha de så orginal som det går, ingen synlig inverkan alls.
    Såg nått kit när jag satt och googlade runt, är det något att ha? inte så inne på framsys då Bose systemet som sitter från start i min -99b S4 dugit fint för mig.
    http://www.caraudiocenter.se/index.p...mid=56&lang=sv
    Sen matning, är ett slutsteg ett måste?

    - Har en DD 2510 i låda som jag funderar på att kasta in (byta ut till sommarn) och ett Ampire M2000.1 till drivningen. Då det är glest på arbetsfronten till sommaren funderar jag bara på att dra kablar och få i den tillsvidare, hög-lågnivåomvandlare till org stereon borde räcka? Har ett Running Bull 70ah som jag tänkte kasta in från S4an. Grovlek på kablage? Har 50mm2 och 200amp säkring i S4an för samma grejer, onödigt grovt eller köra på liknande?
    Även tips/trix för smidig kabeldragning mottages.

    - Sist men inte minst, huvudenhet. Inte aktuellt än, men spånar gärna.. Dubbeldin med bra iPhone kompatibilitet är enda kraven, touch samt nån form av eq osv är nått jag också vill ha, hade en 9887r i S4an som just nu värmer hyllplats. Navi är ett plus i kanten.

    Hade inte tänkt lägga ut nå fantasisummor, men har som sagt en del grejer från start så behöver inte snåla så mycket heller, är väl inte så poppis hos regeringen när man redan är en prylbög deluxe. Alla är välkomna att svara/diskutera i denna tråd.

    Mvh// Saelen

  • #2
    Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

    Om du för tillfället skippar Dubbel-DIN-touch-Apple-nav så tycker jag definitivt 9887:an ska in i bilen.

    En mycket välljudande maskin till "nöd sub+steg" och orginal/utbyte.
    Högtalare finns det mycket att välja på(som passar direkt)

    Visst blir det bättre med ett steg till kit i fram, men är det sparlåga så är det.
    (köp inget billigt nödsteg bara)

    Pierre (säljer INTE min 9887:a)
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

      Funderat på det också, om man skulle köpa nån ram och kasta i den.. Men är som skönt med rattfjärren osv, och det lär la inte gå att få det att lira med Alpinen? Sälja den är inte tanken, men med ett bra bud så är ja ej omöjlig ;D men framöver så är det "kraven" på en dubbeldin som gäller, ska helst lira med canbusen i bilen

      Mjoo, får se hur man gör med frammen, till sommaren har man gott om deg (säsongsarbete) till ett ev steg, men de nuvarande låter verkligen inte bra och de är länge kvar tills dess ^^ men som sagt är jag rätt vilsen på Framsystem, behöver inte lira sagolikt och rent, men vill ha partyfaktor som inte är för skrikigt eller vasst.. Budget har jag ej tänkt på, men de gör ju inget om det inte kostar multum (men inte biltema priser heller) så man kanske kan styra upp de lite tidigare än tänkt och komplettera med ett steg till sommaren. Förslag mottages, åsikter om länken?

      Comment


      • #4
        Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

        Originally posted by Saelen View Post
        Funderat på det också, om man skulle köpa nån ram och kasta i den.. Men är som skönt med rattfjärren osv, och det lär la inte gå att få det att lira med Alpinen?

        Sälja den är inte tanken, men med ett bra bud så är ja ej omöjlig ;D men framöver så är det "kraven" på en dubbeldin som gäller, ska helst lira med canbusen i bilen
        Fungerar alldeles utmärkt med Golf V och Golf IV!
        CanBus adapter som fixar både knappar i ratten samt tändningsström!
        Utan att kontrollera så vågar jag gissa på att du får speedpuls till navigatorn också!
        sigpic

        Webshop

        Besöksadress butik

        Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

        Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


        Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

        Comment


        • #5
          Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

          Jahaja, så det funkar på en VI också? Pris på alltihop? Ram samt canbusadapter alltså, är la bara det som behövs.
          Problem med datorn för tillfället, så har lite svårt att leta saker atm..

          Comment


          • #6
            Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

            CanBus adapter (Alpine) 995:-
            Monteringsram 395:-
            Antennadapter 179:-
            sigpic

            Webshop

            Besöksadress butik

            Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

            Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


            Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

            Comment


            • #7
              Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

              Jahapp, nu tänkte jag koppla in steg/bas till org och köra tillsvidare. Men får det ej att lira. Har dragit kablage för steget osv, och har en hög/lågnivå omvandlare som "stjäl" signal från framhögtalarkablarna, men det vill sig inte. Nån som kan ge en steg för steg montering för omvandlaren, då jag ej använt sånna förr, så man vet om man gjort rätt? Börjar bli gode förbannad, bilen är nerplockad i molekyler atm.

              Comment


              • #8
                Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

                Originally posted by Saelen View Post
                Jahapp, nu tänkte jag koppla in steg/bas till org och köra tillsvidare. Men får det ej att lira. Har dragit kablage för steget osv, och har en hög/lågnivå omvandlare som "stjäl" signal från framhögtalarkablarna, men det vill sig inte. Nån som kan ge en steg för steg montering för omvandlaren, då jag ej använt sånna förr, så man vet om man gjort rätt? Börjar bli gode förbannad, bilen är nerplockad i molekyler atm.
                Vad är det för omvandlare du använder dig av?

                Plockar du signal i Quadlock?
                sigpic

                We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                Ljudbyggaren sedan 1998

                Importör av Mosconi, Gladen
                Se oss på Facebook för nyheter.

                Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                Comment


                • #9
                  Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

                  http://www.store.ampire.de/Tillbehoe...2898&c=77&p=77

                  Ett stycke sån där, och signal plockar jag en bit in på kablarna från quadlocket..

                  Edit: en tanke bara, när man tar signalen, går det att använda sånna där skarvklämmor? Menar, vore la ett smidigt sätt att koppla på omvandlarens kablar på org kablaget.
                  Last edited by Saelen; February 15, 2013, 12:05.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

                    Den där är inte aktiv!

                    Hur startar du ditt steg?
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • #11
                      Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

                      Mjee, passiv. Steget startar och alla kablar är dragna och avsäkrade, så problemet är bara att jag ej får nå ljud ur basaren

                      Comment


                      • #12
                        Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

                        Fick liv i den, nån taskig anslutning nånstans (vet ej var då ja gick igenom allt 2 varv), men nu har ja andra problem.. Basen "tjuter" emellanåt, ingen aning om varför, nån som känner till fenomenet? Samt att när ja stängde dörrarna påväg från garaget och skull åka hemåt så gick basaren berserk och började pumpa på högvarv, fick rycka remoten och ge upp för kvällen. Misstänker nått sorts jordfel? Och nån som vet var det är bra att jorda i dessa bilar? Samt vars kan man snylta remote smidigt, funkar det att ta från 12V uttaget i bagaget kanske?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

                          Är du säker på att du har 12V på din remote?

                          Har du provat att ta bort jordkabeln på omvandlaren?
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #14
                            Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

                            Fortsätter dina problem så kan jag rekomendera DENNA
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment


                            • #15
                              Re: Förbättring av ljud i Golf VI.

                              Jepp, men ska dra om denna, leta upp annat ställa att dra ifrån. Och pröva fixa jorden, slipa plåstrent vid nån bult i karossen nånstans vid bagaget och sätta den där, så går vi se vad som händer.. Det där tjutande ljudet sm uppstår titt som tätt hade jag problem med i S4an också, hoppades på nån dålig kabel, men ni är allt nytt och bytt, så vet ej vars man ska söka fel?

                              Comment

                              Working...
                              X