Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar ang Sundown SA-8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Funderingar ang Sundown SA-8

det finns typ 12 som spelar mer i små lådor typ 30 liter för oftas så när man använder en sån liten bas är det på grund av utryme men ska du bygga där så har du plats . det blir även billigar om du går upp i storlek jag har skälv haft 1508 skälv det är inga dåliga basar men vill du ha mer drag hade jag skälv gått upp i storlek

Comment

Originally posted by borrhans View Post
      det finns typ 12 som spelar mer i små lådor typ 30 liter för oftas så när man använder en sån liten bas är det på grund av utryme men ska du bygga där så har du plats . det blir även billigar om du går upp i storlek jag har skälv haft 1508 skälv det är inga dåliga basar men vill du ha mer drag hade jag skälv gått upp i storlek
      Jag är med på det här spåret oxå..
      Små 'redigt kraftfulla' basar kräver inte helt sällan mer lådvolym för att prestera bättre än en smula större bas av mer 'normal dimensionering'.
      Upp i storlek vettja

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Då har man ju lärt sig något nytt, får ta och kolla på lite olika alternativ. Antar att anledningen till att jag har varit intresserad utav 8or är att dem är små och ganska söta Samt att vara lite ovanlig bland bekantskapskresten. Generellt sett tycker dem att ju större storlek på basen, desto mer volym

Vad för kännetecken ska man leta efter om man ska ha en bas som inte behöver en superstor låda? Kommer somsagt köra den på mitt PDX 1.600 steg
        Last edited by Snowgubben; January 16, 2013, 16:50.
        1. Murphy's Law
        If something can go wrong, it will.
        2. Murphy's Law
        If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

Comment

Originally posted by Snowgubben View Post
          Då har man ju lärt sig något nytt, får ta och kolla på lite olika alternativ. Antar att anledningen till att jag har varit intresserad utav 8or är att dem är små och ganska söta Samt att vara lite ovanlig bland bekantskapskresten. Generellt sett tycker dem att ju större storlek på basen, desto mer volym

Vad för kännetecken ska man leta efter om man ska ha en bas som inte behöver en superstor låda? Kommer somsagt köra den på mitt PDX 1.600 steg
          hertz hx250D?

Comment

Originally posted by Snowgubben View Post

Kan låta lite drygt, men kika på lådrekomendationer i databladen till basarna... Finns nästan alltid förslag där. Lägg upp dem i lista och jämför

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by ville91 View Post
              hertz hx250D?
              Ska ta en kik!

Originally posted by zrken View Post
              Kan låta lite drygt, men kika på lådrekomendationer i databladen till basarna... Finns nästan alltid förslag där. Lägg upp dem i lista och jämför
              Nej, absolut inte drygt utan är nog snarare jag som är lat Tänkte faktiskt inte längre än näsan gick och efter att ja gått in på första bästa sida så stod det ju faktiskt rekommenderad låda till de flesta basarna!

Tack så mycket! Nu blir det till att kolla in diverse andra basar samt googla efter recensioner
              1. Murphy's Law
              If something can go wrong, it will.
              2. Murphy's Law
              If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

Comment

Working...
              X