Announcement

Collapse
No announcement yet.

Val av stereo alt dsp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Val av stereo alt dsp

Är i fuderingar att byta hu. Har kenwood 8044 nu och är nöjd med funktionerna men känns som ljudkvaliten kunde vart bättre så där av byte. Vart barnligt förtjust i att ha tidskomp men det värkar svårt att hitta makiner med det inbygt. Så vill ha tips på hu med minnst samma funtioner jag har nu men ett lite trevligare ljud? Ett alternativ skulle vara nån kombo med typ bit ten/one eller liknande inom rimliga kostnader? Mvh Samuel

Re: Val av stereo alt dsp

Alpine CDA-137BTi och Pioneer DEH-80PRS uppfyller båda dina krav.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Ja jag kika på dom och vet inte om ja missupfattat men går pioneeren att köra som vanigt alltså utan 3vägs läge? Sen alpinen om man läser manualen så står tidskompet under tillval i manualen, lite märkligt.

Comment

Som jag förstår det av manualen så ska Pioneeren gå att köra som vanligt, man får välja om den ska gå i standard (fram bak och sub) eller 3-vägs (diskant, mellan, sub) läge. Alpinen ska ha inbyggd tidskomp, är dock lite osäker på hur exakt det går att ställa men bör vara i paritet med Kenwooden iaf.
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Ok. Ja tyckte de stod väldigt märkligt i manuelen till alpinen. Inbillar mig att man kan anta att alpine spelarelaren är strået vassare ljudmässigt. Har du nån koll på skilnaden på CDA-137bti och CDE-HD137bt?

Comment

Ljudmässigt tror jag dom är rätt likvärdiga faktist, men med viss nyansskillnad såklart som alltid. CDE-HD137BT verkar vara för den Amerikanska marknaden med HD-radio, Pandora och lite annat kul.
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Har en kompis som ska till usa nu till helgen så fundera om han skulle få ta hem en, 189 dollar e inte mycket å bråka om. Men värkar inte va samma aparat nå riktigt.

Comment

Om jag inte misstar mig nu så kommer du inte kunna lyssna på radio bland annat då frekvensbanden ligger olika, sen blir det lite sisådär med garantin. Lägg dom extra kronorna och köp maskinen här i Sverige istället så stödjer du dessutom en Svenska handlare.
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Radio klar jag mig utan, men 1250 kontrat 4000 sek så klarar ja min nog utan garanti. Vi har ju inga vettiga handlare här i kring med komentaren "denhär säljer vi mycket av" blir då inte jag så imponerad.

Comment

Rätt folk på BRL Borlänge borde kunna hjälpa dig, Lasse har då koll och brukar vara bra att ha och göra med tycker iaf jag. Men du gör som du vill.
                    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by dickbender View Post
                      Har du nån koll på skilnaden på CDA-137bti och CDE-HD137bt?
                      Det är klasskillnad på ljudet mellan CDA och CDE. A är den bättre.

Pierre
                      SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Precis en sån komentar man vill ha från en handlare, förklarar prisskilnaden. Då blir det nog en svensk p-80 istället

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
                          Det är klasskillnad på ljudet mellan CDA och CDE. A är den bättre.

Pierre
                          Har du sagt A får du säga bE också
                          sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Working...
                          X