Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bästa bilen att bygga ljud i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Bästa bilen att bygga ljud i

Originally posted by Frippe_L View Post
    Saab 9-5 kombi/9-3 kombi är ok uttag i dörr/bräda och hyfsat bagage.
    Nya A4 sedan lär ju med funka med tanke på Skogholm som vann Master OEM klassen hade en sån som tävlingsbil i år...
    hur fick han in en ny hu i den ?jag har själv fixat det genom att plocka bort luftuttaget tar man bort stereon i nya a4 så går det inte att köra bilen för hela styr systemet är i hopkopplat med skiten

Comment

gamla bubblan och saab har väl varit bra att få bra ljud i

Comment

Originally posted by fcmg View Post
        hur fick han in en ny hu i den ?jag har själv fixat det genom att plocka bort luftuttaget tar man bort stereon i nya a4 så går det inte att köra bilen för hela styr systemet är i hopkopplat med skiten
        Kanske hade originalspelaren kvar? Han hade iaf ead 2" och 5 eller 6" högtalare fram och en dls 10" istället för original sub i hatthyllan eller var den nu satt. Sen dls RM slutsteg och Mosconi 6to8 dsp.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

ah missade det !jag slet ur fläkten körde in alpine 106 an sen var det bara koppla på 700an samt steg från alpine

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
            Nja. F1 behöver ju inte tidskompas, men org högtalare var slimmade neo varianter som ihop med en ganska högljudd miljö gör det svårt att uppdatera med nått vettigt.
            Stereon används nog bara i "depån" dock, på vägen nöjer man sig säkert med motorsången?
            Alpine Audison !GENESIS DLS

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

Comment

Blir sugen på Saab men vilken modell rekommenderar ni 9-3 9-5 kombi eller not.
              Saab 9000 har jag i min ungdom byggt ljud i men saknade dörr högtalare i den
              Gitarrist HIFI nörd

Comment

Om du ska ha en 9-3a så bör du köpa en 06 eller senare, annars blir det lite krångel att få i ny huvudenhet. Men jag tror ärligt talat att 9-5an är ett bättre alternativ att bygga i.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

9-5:an är tystare och känns mer gedigen, men 9-3;orna verkar vara bättre ihopskruvade och krånglar mindre.
                  Vis vobiscum sit!

Comment

Originally posted by Hewi View Post
                    Neh , allderles för stora glasytor i(reflexer)
                    Hummern har små rutor men i övrigt stor volym ;P Får nog plats med 8" i dörrarna utan några andra modifieringar än infästning ;P (Ja iofs dörrsidorna har ju bara uttag för 5.25 resp 6.5)

Men spenderarbyxorna får jobba när man ska ljuddämpa bilen ;P

Comment

Originally posted by Znurf View Post
                      Hummern har små rutor men i övrigt stor volym ;P Får nog plats med 8" i dörrarna utan några andra modifieringar än infästning ;P (Ja iofs dörrsidorna har ju bara uttag för 5.25 resp 6.5)

Men spenderarbyxorna får jobba när man ska ljuddämpa bilen ;P
                      En Hummer är ju inte stor... Det är ju bara en Cheva Tahoe. Till och med min två dörrars Lincoln Mark Viii är längre än en Hummer
                      Räkna ut vad det skulle kosta att dämpa en Ford Excursion
                      Lincoln Mark Viii
                      Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                      Sub: 4x DD 1508
                      Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

Comment

Working...
                      X