Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mellanregister för montering i A-stolpe

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mellanregister för montering i A-stolpe

Letar efter ett par mellanregister som ska funka/få plats i A-stolpen. Har kollat lite på DLS UP 2.5i och Gothia men vad finns det mer?

Lyssnar på extremt blandad musik men det som brukar spelas på högst volym och rock och house. Kommer mest troligt att delas aktivt och drivas på ett steg som lämnar 50w.

Re: Mellanregister för montering i A-stolpe

DLS domes är ju bra med tanke på att de inte behöver någon lådvolym. Dock går de inte särskilt djupt men jag är riktigt nöjd med mina Iridium 3".

Comment

DLS har haft en del domar, de jag tyckte bäst om var deras iridium 3" dome. Sen har även morel och dynaudio domar.

Även mindre mellanregister går att få in i stolparna utan att det ser allt för tokigt ut, de som kan bli svårt då är att få till lite volym bakom.
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Vi har morels cdm-88 dome 88mm yttermått och 2cm nånting i djup. Ganska perfekt för a stolpe har ett par oanvända ligger och tar upp plats.
        Beemer med enkel installation

Comment

Finns det plats hade jag nog satsat på ett 2-2.5" bredbandselement istället för dome.
          T.ex Peerless 830985 eller EAD E60.
          "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Tack så mycket för tippsen.
            Kommer möta upp neråt med en 6.5" som sitter ganska långt ner på dörrsidan. Hur mycket volym behöver en bredbandare för att låta rätt? En dome verkar ju helt klart smidigare att få dit snyggt.

Comment

Det varierar med elementen, Peerlessarna som Hewi nämde klarar sig i stort sätt med ytrymmet som blir kring dem.

Här är en bild på mina A-stolpar med 3,5" i
              /tycker Erik.

Comment

Hur djupt kan man dela peerlessarna och ändå spela högt, gillar att kunna vrida på ganska ordentligt. Hur högt upp ska man låta dom spela innan diskanten tar över? Priset var ju helt klart lockande.

Comment

Originally posted by Carl Arwidsson View Post
                  Hur djupt kan man dela peerlessarna och ändå spela högt, gillar att kunna vrida på ganska ordentligt. Hur högt upp ska man låta dom spela innan diskanten tar över? Priset var ju helt klart lockande.
                  Detta är en perfekt fråga för Kulan här på forumet att svara på!
                  Skicka Pm till han med frågan om han inte svarar här i tråden
                  "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Har kört 2orna från 250 Hz utan diskanter. Det funkade, även om det inte var direkt high-end. (Bilden visar när jag monterat 3"-varianten)
                    /tycker Erik.

Comment

http://www.bilstereoshopen.se/emphas...axialer/1951-0
                      Dessa kanske !

Comment

har du möjlighet till vettig eq kan peerlessarna fungera, har försökt flera gånger med ett par 2.5" och dom låter väl sådär..
                        vill du lägga lite pengar på elementen kan jag bara säga bra saker om dynaudio MD142! att dom sedan går att dela lägre än peerlessarna utan att låta illa och tappa sin musikalitet är ju bara en bonus!

mvh
                        Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

Det tog ett halvår men nu är iaf 2st 2,5" peerless beställda.

Måste bara ta mig tid att lägga upp en projekttråd också.

Comment

Working...
                          X