Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kvalitet på "DVD-spelare" enkel DIN?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kvalitet på "DVD-spelare" enkel DIN?

Vet inte vad man kallar dom för egentligen, men dessa flipp-upp-dvd/skärm i enkel DIN format..

Tex Pioneer AVH-6300BT eller en Kenwood KVT-526DVD..
    Blir dom glapp med tiden, har man dragit in på kvaliten på nåt annat för att hålla priset nere?

Hur står dom sig efter ett par år?

Re: Kvalitet på "DVD-spelare" enkel DIN?

Jag tycker inte priset på dessa två är så lågt att man behöver känna sig orolig för kvaliten vilken brukar vara helt okey på dessa fabrikat.

Det som enl min erfarenhet brukar skilja lägre pris satta "märkes" modellerna mot de dyrare är snarare att de är mer avskalade funktions och finessmässigt.
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

okej, nej jag var nog mest "oroad" att det kan börja bli lite sladdrigt med tiden.
      Så man inte får en skärm som står och vibrerar i bilen.

Nåja, den som lever får se.. innan jag bestämt mig för vad jag ska ha lär det ta tid, eller bli ett impuls-köp i vanlig ordning

Comment

Originally posted by burner View Post
        okej, nej jag var nog mest "oroad" att det kan börja bli lite sladdrigt med tiden.
        Så man inte får en skärm som står och vibrerar i bilen.

Nåja, den som lever får se.. innan jag bestämt mig för vad jag ska ha lär det ta tid, eller bli ett impuls-köp i vanlig ordning
        Om du köper en billig Asien-maskin, så kommer den bli både glapp och tappa pixlar. Return-rate på såna typer av maskiner är ~40%, dvs nästan 10ggr högre än vad märkesmaskinerna har.

//Jonas
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Billig "skit" har jag redan i bilen, så det är inte aktuellt.
          Tack för svaren!

Comment

jag har kört med alpine 106 i 3år funkar kanon

Comment

Jag undrar oxå hur bra och tåliga dessa enkel din med pekskärm är. Vet ex en kille som hade en kenwood för nårra år sen som snabbt blev sliten. Men han hade byggt ljudanläggningen mer för spl oxå, vilket kanske inte är lika bra med tanke på alla vibrationer m.m.

Tycker annars att antalet enkel din med pekskärm börjar minska mer och mer medan dubbel din börjar öka. Och det tycker jag är lite synd då det finns många bilar idag som inte har plats med dubbel din utan att behöva modifiera mycket.

Comment

Working...
              X