Announcement

Collapse
No announcement yet.

Låsa upp min Kenwood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Låsa upp min Kenwood

    Köpte en bil för ett år sedan. Sitter en gammal Kenwood i den (5-10 år?) Nu dog batteriet och får inte igång Kenwooden.

    Det är en variant som fäller ihop sig själv när man bryter strömmen till den. Och fäller upp sig själv när den startar. Inga knappar fungerar och alla lampor lyser den och har fastnat på P1 och TA fungerar inget annat! Argh gör ont i en gammal rocker!

    Har försökt byta batteri i dosan som skall användas för att låsa upp stereon men vet inte hur det fungerar. Har såklart inte kvar manualen.

    Skall det bara vara att hålla inne knappen på 'låsupp' dosan eller måste man göra nått på stereon samtidigt?

    // Johan

  • #2
    Re: Låsa upp min Kenwood

    Originally posted by observer72 View Post
    Köpte en bil för ett år sedan. Sitter en gammal Kenwood i den (5-10 år?) Nu dog batteriet och får inte igång Kenwooden.

    Det är en variant som fäller ihop sig själv när man bryter strömmen till den. Och fäller upp sig själv när den startar. Inga knappar fungerar och alla lampor lyser den och har fastnat på P1 och TA fungerar inget annat! Argh gör ont i en gammal rocker!

    Har försökt byta batteri i dosan som skall användas för att låsa upp stereon men vet inte hur det fungerar. Har såklart inte kvar manualen.

    Skall det bara vara att hålla inne knappen på 'låsupp' dosan eller måste man göra nått på stereon samtidigt?

    // Johan
    Leta efter en manual nedan.......

    http://www.kenwood.se/manual/list.as...t=CD-receivers

    Finns den inte här så lägg ett mail.......

    info@araudio.se
    sigpic

    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

    Ljudbyggaren sedan 1998

    Importör av Mosconi, Gladen
    Se oss på Facebook för nyheter.

    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

    Comment


    • #3
      Re: Låsa upp min Kenwood

      Originally posted by Nonne View Post
      Leta efter en manual nedan.......

      http://www.kenwood.se/manual/list.as...t=CD-receivers

      Finns den inte här så lägg ett mail.......

      info@araudio.se

      Har ingen aning om vad den heter står inte på fronten vad jag kan se. Måste väll lyfta ut den men har såklart inga 'nycklar' till den. Ingen som har haft en likadan och vet hur dosan skall fungera?
      Läste lite manualer och hittade att man skall trycka på en reset knapp och sedan 'Mask key' antar att det är dosan. Skall se om jag hittar någon resetknapp är väll den varianten att man pillar in ett gem. Men har faktiskt inte sett någon.

      // Johan
      Last edited by observer72; March 3, 2010, 10:50.

      Comment


      • #4
        Re: Låsa upp min Kenwood

        När du startat upp maskinen så ska den fråga efter kod. Brukar se ut som en slotmaskin på displayen. Funkar inte det så måste du skicka in den för omkodning (låser sig om man gjort fel för många gånger) kostnad ca 700-1200;-

        Om det är den modellen jag tänker på!
        Importör / Distributör av: SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.BilstereoOnline.se - Webshop - SP Audio, SPL Lab, Taramps
        www.VinylStyling.se - Webshop - Kolfibervinyl, Toningsfilm, Solfilm på löpmeter och lite Stylingprodukter.

        Comment


        • #5
          Re: Låsa upp min Kenwood

          vänder stereon på sig så du ser fronten nu? om inte så prova att trycka på nått av hörnen på stereon, ett av dom brukar vara fjädrande för inannför sitter en knapp, kan äöven sitta längst ned på fronten, en liten knapp som man ska dra åt ena hållet,

          när fronten vänder runt isåfall ska du hålal fjärren några cm från fronten å hålla in knappen på den, då ska det fylla upp ett fält på displayen, när fältet e fullt släpper du knappen å håller in den igen så fältet fylsl en gång till, sen e den inkodad, förutsatt att fjärren *larmnyckeln* funkar,

          Lycka till
          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

          Comment


          • #6
            Re: Låsa upp min Kenwood

            Tackar tackar!
            Precis en sån front du pratar om. Vänder upp vid strömm stängersig när man bryter strömmen. Stereon fungerar när den får ström och fronten vänder upp P1 spelar och TA går på när det är daxs. Inga knappar fungerar och alla lampor samtidigt lyser. Men den tar tyvärr inte dosan inget händer när jag trycker eller håller inne knappen. Skall prova nolla stereon under natten (koppla ur batteriet i bilen kanske?) och se om den blir gladare.

            Ingen mening att koda om den då den inte är direkt ny. Blir annars till att köpa cd annars är jag rädd.

            Har ju Iphone numera finns det någon cool billig som dockar med den?

            // J

            Comment


            • #7
              Re: Låsa upp min Kenwood

              ahh nu läste ja lite mer stereon startar å funkar altlså? då e de till 99% så att bandkabeln mellan front & stereon håller på och går av, då brukar man tappa funktionerna i fronten, tyvärr billigare å köpa en ny stereo i detta läge.
              De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

              Comment


              • #8
                Re: Låsa upp min Kenwood

                Du som verkar ha koll. Nån stereo man kan docka en Iphone till vore kul.

                // J

                Comment


                • #9
                  Re: Låsa upp min Kenwood

                  prisklass på stereon?? kenwoods maskiner med usb som är ipod/iphone förberedda e vettiga, priser från 1595 å uppåt, du kan använda din orginal ipod usb kabel eller köpa en lös,
                  De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                  Comment


                  • #10
                    Re: Låsa upp min Kenwood

                    Skräp bil, skräp högtalare (iofs inte original gud ske lov men inget värsting) och nu trasig skräpstereo. 1500-2000 annars blir det väll ändå bara snott (bor i Sthlm).

                    Märke spelar heller ingen roll så länge den inte heter Biltema men 1595 låter ju inte helt fel. Är nog bara slutsteget i stereon som gäller just nu och iphone/usb stöd så är jag nog nöjd.

                    // J

                    Comment


                    • #11
                      Re: Låsa upp min Kenwood

                      Måste tillägga!
                      Får man störningar vintertid när man använder sin Ipod/Iphone med orginalkabel blir man tvungen att köpa en Kenwoodkabel.
                      Bara en liten parrantes!
                      sigpic

                      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                      Ljudbyggaren sedan 1998

                      Importör av Mosconi, Gladen
                      Se oss på Facebook för nyheter.

                      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                      Comment


                      • #12
                        Re: Låsa upp min Kenwood

                        Originally posted by observer72 View Post
                        Skräp bil, skräp högtalare (iofs inte original gud ske lov men inget värsting) och nu trasig skräpstereo. 1500-2000 annars blir det väll ändå bara snott (bor i Sthlm).

                        Märke spelar heller ingen roll så länge den inte heter Biltema men 1595 låter ju inte helt fel. Är nog bara slutsteget i stereon som gäller just nu och iphone/usb stöd så är jag nog nöjd.

                        // J
                        Det finns bra ställen i Stockholmstrakten för...en Alpine kanske?

                        Pierre
                        SEASTREAMS GARAGE


                        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

                        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

                        Comment

                        Working...
                        X