Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ena steget stör ut det andre?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Ena steget stör ut det andre?

Så här ska du koppla reläet.
    Stift 85-Remote på stereon
    Stift 86-Jord
    Stift 30- +12V via en säkring
    Stift 87- Till remote på stegen
    Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
    Ljudbyggaren

Comment

mest troligt nå tok i ditt relä, köp nytt å testa med, jag skulle inte rekomendera att sätta en brytare till remoten.....för den glömmer du garanterat en regnig dag när du är skitnödig som fan
      De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Vad händer om du kopplar en kabel från +anslutningen till remoteanslutningen på stegen, dör steget då?
        Vis vobiscum sit!

Comment

Vad har du för stereo som inte klarar 2 steg?
          Har aldrig varit med om att stereon inte orkat mata tillslag till 2 steg.
          Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
          --------------------------------------------------------------------------------
          Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
          PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Comment

Kör ett Pioneer AVH-P3200BT, då jag endast fick 7v från stereon när jag hade båda inkopplade... ska kolla hur det är kopplat expoze, om jag kopplar rem med direkt matning från + så fungerar det, men så fort relät kopplas så antigen dör stereon (i matning på 30 och ut på 87) då det verkar som dom måste ha en 9-12v för att fungera? verkar sjukt lågt..

Comment

jo det är ju det, brytare är ju skit, jag har köpt ett nytt relä, ska koppla det imorgon tänkte jag och kolla om det är samma med 30 matning, 87 utsignal och 85 insignal så ska vi se om det är samma sak! tack för snabbt svar!
              dags att hitta ett par finare basar till lådan för lite fin bas (eagle 10orna är grymt bra för pengarna och kan verkligen varmt rekommenderas för någon som ändå vill ha fin lir för en bra peng!)

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                Hur kan du ha 9v på remote/relä när du har 11,84v på anslutningen till steget?

Och sen för den delen så är även 11,84volt farligt låg spänning!
                mätte steget utan relät i kopplat och fick ut 12.01 på kicker och 12.22v på audisonsteget!

Comment

Originally posted by baulie View Post
                  mätte steget utan relät i kopplat och fick ut 12.01 på kicker och 12.22v på audisonsteget!
                  Mätte du på remoteanslutningen på stegen där?
                  Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
                  Ljudbyggaren

Comment

ne de var på plusset, skrev lite otydligt, ska mäta av skillnaden ut och insignal, med och utan relä imorgon så ska vi se

Comment

Okej testat allt möjligt, kopplingen var rätt expoze, men stereon är utslagen när det är kopplat, testade även med en transistor, irf520n, där jag kopplade ben 1(gain) insignal, ben 2(drain) utsignal, ben 3(source) matning, och då fungerade allt men jag hade fortfarande ström på stegen när tändningen var av (inte huvudenheten dock) svår nöt att knäcka!

Comment

Får 9v in, 9v ut signal

Comment

Den "klenaste" remoteutgången jag har sett på en stereo är 200 mA, tvivlar starkt på att någon stereo har mindre tålighet. Ett vanligt 30-40 A extraljusrelä drar enligt egna uppmätningar (mätt på 3st olika märken) ca 130-150 mA i draget läge, då ska det rimligtvis inte vara något problem för din stereo att aktivera relät.

Jag tror att du har dålig strömförsörjning till stereon, kanske dålig kontakt i kablarna. Mät så nära stereon som möjligt vilken spänning det är i strömkablarna, dels när stereon är av och när den slås på så att remoteutgången skickar spänning till relät. Möjligen kan det vara dålig kontakt i remotekabeln vid stereon också, mät även där.

Comment

Originally posted by Optima View Post
                            Den "klenaste" remoteutgången jag har sett på en stereo är 200 mA, tvivlar starkt på att någon stereo har mindre tålighet. Ett vanligt 30-40 A extraljusrelä drar enligt egna uppmätningar (mätt på 3st olika märken) ca 130-150 mA i draget läge, då ska det rimligtvis inte vara något problem för din stereo att aktivera relät.

Jag tror att du har dålig strömförsörjning till stereon, kanske dålig kontakt i kablarna. Mät så nära stereon som möjligt vilken spänning det är i strömkablarna, dels när stereon är av och när den slås på så att remoteutgången skickar spänning till relät. Möjligen kan det vara dålig kontakt i remotekabeln vid stereon också, mät även där.
                            Tackar!, det var en strypning vid skarvningen vid remoten på stereon som ställde till det hela! Gick ut 11.84v, precis efter strypningen så gav den ut 8.8v, och tenoren kabeln som jag hade kopplat låg såklart efter strypningen, satte den innan den så var problemet löst!

Comment

Working...
                            X