Godkväll! Har en liten fundering ang kabelarea mellan batteri i motorrum och batteri i bagage. Jag har 2 st Trojan 100 Ah batteri som ska i min bil om ett tag men undrar vad ni rekomenderar för kabelarea! Förtillfället har jag 50mm2 kabel men är det lite i överkan? Kommer ihåg från el lektionerna i skolan att det fanns någon tabell där man kunde ta hänsyn till längd på kabel, amp som skulle igen så fick man fram rekomenderad storlek på kabelarea. Någon som vet vet vad jag pratar om?
Ps. Är det viktigare att ha grov kabel om man t.ex inte har ett extra batteri innan stegen? Batteriet fungerar väl som en konding? ds.
Stegen som kommer användas är Impact hc 2.250 i 4ohm och ett Mutant XXX 1.1500 till basen i 2 ohm. Impact steget borde ju dra ca 42 amp vid full mutter i 4 ohm och Mutant steget ca 84 amp eller är jag helt ute och cyklar nu? Trött som få...
MVH Simon Jonsson
Ps. Är det viktigare att ha grov kabel om man t.ex inte har ett extra batteri innan stegen? Batteriet fungerar väl som en konding? ds.
Stegen som kommer användas är Impact hc 2.250 i 4ohm och ett Mutant XXX 1.1500 till basen i 2 ohm. Impact steget borde ju dra ca 42 amp vid full mutter i 4 ohm och Mutant steget ca 84 amp eller är jag helt ute och cyklar nu? Trött som få...
MVH Simon Jonsson
Comment