Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kdc 4754sd Android kompatibel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Kdc 4754sd Android kompatibel?

Originally posted by mr_c View Post
    BT92 är en riktigt grym maskin iallafall! =)

O med den kan du ju streama spotify via bluetooth och byta låt igenom stereon t.ex =)
    Via usbn då med android ?

Comment

Originally posted by krille86 View Post
      Nu är ny hu beställd , blev en kenwood kdc bt92sd

Spelar via hederlig aux så länge vem vet kanske blir en iphone/ipad i framtiden.

Villa åt tidskompen och sen ser den ju betydligt vackrare ut en 4754an
      Fast oavsett app eller ej borde det väl gå att streama via blåtand från Spotifyappen!?
      Om nu telefonen har det men det har väl gissningsvis alla androidlurar, eller?
      (Sitter själv med en äppelskrutt och då fungerar det fint till de spelare jag provat med A2DP)

//
      Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Fick hem bt92an igår och har installerat den.

Kan bara säga att jag är riktigt nöjd , känns som det inte går att hitta en likvärdig hu från något annat märke som kan jämföra sig med denna.
        1800 kr inkl frakt är svårslaget

Bt funkar kanon med android telefoner går att byta låt osv genom spelaren när man kör spotify . via usb går dock inte bara låtar som finns på telefonen via kenwood appen.

Har dock ett par funderingar som någon kanske kan förklara .

I högtalarinställnings menyn ska man ju ställa högtalarstorlek och dess placeringar på front,rear och subb.

Problemet jag har är att jag har en frontsubb på rear kanalen och det går inte att ställa in att denna sitter i fram under handsfacket utan bara bakre dörrar och nån till plats som jag inte minns.

Spelar detta ingen roll eller hur löser man detta? subb utgången driver baslådan i bak.

Sen undrar jag hur jag justerar basnivån på middarna ? på min föra simpla kenwood fanns det ju baslevel , tre osv .

Tacksam för hjälp

Comment

Den där högtalarinställningen kan du strunta i, den är inte mer än en kul grej. Ställ filtren som vanligt, EQ har du också men den är lite mer avancerad än bara "sub-mid-tweeter" och den påverkar samtliga kanaler.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

När du menar placering så tänker du på tidskompet antar jag. Då ställer du in avstånd under DTA. Du får då ställa samma avstånd på rear right och rear left, om du använder bägge kanalerna till subben. Sen kan du ställa channel level på säkert femtioelva olika ställen i den där HUn

Antar att du kitsystem med middar och diskanter till filter?? Isåfall kan du använda Eqn och höja de två-tre första staplarna t.ex, vet ej frekvensomfånget på dem i huvudet.
            Detta påverkar ju också subben givetsvis, om frekvenserna lappar över på den.
            Last edited by ppk; October 12, 2012, 22:30.
            Sponsor:
            Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
            Tudor Batteries - www.tudor.se
            Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Originally posted by ppk View Post
              När du menar placering så tänker du på tidskompet antar jag. Då ställer du in avstånd under DTA. Du får då ställa samma avstånd på rear right och rear left, om du använder bägge kanalerna till subben. Sen kan du ställa channel level på säkert femtioelva olika ställen i den där HUn

Antar att du kitsystem med middar och diskanter till filter?? Isåfall kan du använda Eqn och höja de två-tre första staplarna t.ex, vet ej frekvensomfånget på dem i huvudet.
              Detta påverkar ju också subben givetsvis, om frekvenserna lappar över på den.
              Stämmer bra att jag har kitsystem till filter.
              Har pillat några timmar i sträck nu både med tidskomp och i eq och börjar greppa det hela nu allt detta är nytt för mig då jag haft simpla huvudenheter innan denna .

Men trodde det inte var sån enorm skillnad med tidskomp och tidskomp på subben ibak , att det gjorde sån skillnad mot att bara fasvända som man gjort innan var riktigt ballt

Tack för all hjälp

Comment

Stämmer bra att jag har kitsystem till filter.
                Har pillat några timmar i sträck nu både med tidskomp och i eq och börjar greppa det hela nu allt detta är nytt för mig då jag haft simpla huvudenheter innan denna .

Men trodde det inte var sån enorm skillnad med tidskomp och tidskomp på subben ibak , att det gjorde sån skillnad mot att bara fasvända som man gjort innan var riktigt ballt

Tack för all hjälp
                Jag tror tidskompet är vänt i HUn också! Om det t.ex är 60cm till vänster kit och 90cm till höger kit, då ställer du in tvärtom i HUn, 90cm på vänster kanal och 60cm på höger kanal. Så är det i min bt92a iallafall! Är du med???

Sen om du ställer tidskomp på en sub i bagaget t.ex, då kan det vara så att du får fläska på ganska rejält innan det låter bra. Låt säga att det är 1.5meter bak, så kanske det inte börjar låta bra förens du är upp på 3-4meter i HUn. Jag antar att det har att göra med hur ljudet studsar!
                Sponsor:

Comment

Jag tror tidskompet är vänt i HUn också! Om det t.ex är 60cm till vänster kit och 90cm till höger kit, då ställer du in tvärtom i HUn, 90cm på vänster kanal och 60cm på höger kanal. Så är det i min bt92a iallafall! Är du med???

Sen om du ställer tidskomp på en sub i bagaget t.ex, då kan det vara så att du får fläska på ganska rejält innan det låter bra. Låt säga att det är 1.5meter bak, så kanske det inte börjar låta bra förens du är upp på 3-4meter i HUn. Jag antar att det har att göra med hur ljudet studsar!
                  Det var som fasen att det är vänt i HUn verkar lite skumt men jag får helt klart ut och vända på det och se vad som händer .

Att man skulle få fläska på rejält innan det låter bra på subben ibak märkte jag dock inte av.
                  Kan vara som du säger med hur ljudet studsar kanske blir annat i en kombi som jag har ? Har ställt på 150 cm till subben .

Comment

Provat att lägga in skillnaden mellan elementen istället?
                    Alltså 30cm på vänster i detta fall....
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Originally posted by Lonefox View Post
                      Menar du att man ställer 30 cm på vänster och höger blir 0 cm? i detta fall..

Comment

Menar du att man ställer 30 cm på vänster och höger blir 0 cm? i detta fall..
                        Japp.....det tog en stund att klura ut då vi satt med kompisens BT60a....det står även VÄLDIGT Luddigt i manualen. Iaf i 62ans manual...
                        Ngt om avståndet till växelspaken som utgångspunkt till huvudet eller vad det nu var.
                        Men kontentan blev att man skall fördröja de närmaste högtarla med mellanskillnaden till den som är längst ifrån.
                        Rätt logiskt såhär i efterhand...
                        Bara det att folk överlag är mer vana vid tex. Pioneers och Sonys system där man matar in alla avstånd så tar systemet hand om resten.
                        Det här kräver LITE mer hjärngymnastik i jämförelse.

Comment

Nja men det blir väl precis samma sak som om jag vänder på avstånden? 30cm på vänster, och 0cm på höger, borde väl ge samma effekt som 90cm på vänster och 60cm på höger, då skillnaden fortfarande är 30cm då Men ja det är ju lite enklare att ställa in så som du tänker, så det ska jag helt klart testa
                          Sponsor:

Comment

Japp.....det tog en stund att klura ut då vi satt med kompisens BT60a....det står även VÄLDIGT Luddigt i manualen. Iaf i 62ans manual...
                            Ngt om avståndet till växelspaken som utgångspunkt till huvudet eller vad det nu var.
                            Men kontentan blev att man skall fördröja de närmaste högtarla med mellanskillnaden till den som är längst ifrån.
                            Rätt logiskt såhär i efterhand...

Bara det att folk överlag är mer vana vid tex. Pioneers och Sonys system där man matar in alla avstånd så tar systemet hand om resten.
                            Det här kräver LITE mer hjärngymnastik i jämförelse.
                            Det verkar ju väldigt logiskt faktiskt Jag trodde helt enkelt först som du säger att HUn sköter om allting av sig själv, att man bara matar in avstånden! Men då är ju inte tidskompet bakvänt som jag skrev, det är bara uppbyggt på ett annat sätt
                            Sponsor:

Comment

Nja men det blir väl precis samma sak som om jag vänder på avstånden? 30cm på vänster, och 0cm på höger, borde väl ge samma effekt som 90cm på vänster och 60cm på höger, då skillnaden fortfarande är 30cm då Men ja det är ju lite enklare att ställa in så som du tänker, så det ska jag helt klart testa
                              Precis......därför blir det ju logiskt...men det riktigt logiska kommer strax

Det verkar ju väldigt logiskt faktiskt Jag trodde helt enkelt först som du säger att HUn sköter om allting av sig själv, att man bara matar in avstånden! Men då är ju inte tidskompet bakvänt som jag skrev, det är bara uppbyggt på ett annat sätt
                              Precis...man fyller i hur mkt enheten behöver fördröja fast i avstånd och inte i tid

Comment

Precis......därför blir det ju logiskt...men det riktigt logiska kommer strax

Precis...man fyller i hur mkt enheten behöver fördröja fast i avstånd och inte i tid
                                Det här var till stor hjälp för jag blir inte klok på detta

Nu måste jag ha hjälp så jag fattat detta rätt , tar ett exempel.

Vi säger att jag har 150 cm till subb ska den vara 0 ?

50 cm till vänster högtalare , mellanskillnad 100 ska kompet på vänster vara 100?

80 cm till höger högtalare , mellanskillnad 70 ska kompet på höger sida vara 70?

Hoppas du förstår mig

Comment

Working...
                                X