Announcement

Collapse
No announcement yet.

Snabb fråga, dubbla 10"?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Snabb fråga, dubbla 10"?

Originally posted by Nollan8 View Post
    Köpte ett genesis mini-block, skall väl räcka till.
    Ujj-ujj, mycket bra steg.

Pierre
    SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Nollan8 View Post
      Köpte ett genesis mini-block, skall väl räcka till.
      Grattis till ett bra val!
      Diq Khongwong, telefon: 070 327 24 08

Audi coupe' quattro 1985 med Amega Genesis Alpine

Tack till Pierre Sjöström , Micke Forssberg och Gravyrbutiken för all hjälp!

Min projekttråd: DIQ´s AUDIo, nya bilder läggs alltid på de två första sidorna

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
        Det jag reagerade på var att xcisco påstod att klass A/B alltid låter bättre än klass D, då vill jag gärna att han jämför t.ex. Denver CAP-4100 mot Alpine PDX-F6...
        Eller ett PDX mot Genesis eller Mosconi
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

Den jämförelsen har jag redan gjort, eller ja inte mot Genesis men PDX Vs. Mosconi AS. Valet föll då på PDX, men inte p.g.a ljudet utan p.g.a storleken. Mosconi är varmare och trevligare, PDX är lite mer pang på, lite hårdare. Men båda låter helt klart bra!
          Last edited by ChriZtoffer; September 23, 2012, 22:30.
          Mitt projekt: Volvo V60
          BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by Nonne View Post
            Eller ett PDX mot Genesis eller Mosconi
            Den jämförelsen har jag redan gjort, eller ja inte mot Genesis men PDX Vs. Mosconi AS. Valet föll då på PDX, men inte p.g.a ljudet utan p.g.a storleken. Mosconi är varmare och trevligare, PDX är lite mer pang på, lite hårdare. Men båda låter helt klart bra!
            PDX? Nej tack.......
            PDX-F? Ja tack......om man skall jämföra dem
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Jaja petnisse. PDX-F/M då.
              BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Hur gick din jämförelse till?

När jag testar produkter mot varandra görs detta under en längre tid.
                Stegen körs i olika konfigurationer, bryggade, 2Ohm, lugn musik, party och givetvis även teknisk jämförelse.

Att lyssna lite snabbt i kompisens bil eller koppla in ett steg för att bara testa funkar inte.
                Eller jo det gör det, när man får hårresning direkt utan trixat med inställningarna är det bara att köpa.

Detta händer lite då och då faktiskt, senast i går när jag testade mina nya basar på Mosconi zero1
                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Nu spårade det ur, jag lämnar tillbaka till trådskaparen!

Sorry
                  sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Kan ju dra lite snabbt hur mitt test gick till. Det var inget vetenskapligt, gjordes bara för att jag var nyfiken och höll på att byta steg så jag åkte till Pierre (Seastreams) och lånade ett AS100.4 som jag jämförde med mitt PDX-F4. Bytte mellan dom ett antal gånger och jämförde lite olika musik på både hög och låg volym. Det var hela tiden kopplat på mitt framsystem (Amega Q-Cox350 & DRVRQ6) så inga olika laster användes, det var inte intressant för mig.
                    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

grymt val av högtalare i trådskaparens bil med!och genesis till de låter riktigt trevligt!helt klart en passande combo
                      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

tackar micke (och givetvis tack för all input från övriga också). Börjar bara blir lite orolig över diskanten i CDT-kittet. Hade den tidigare i förra bilen mot vindrutan och då var det lite vass diskant IIRC. Gissar att jag borde få den placerad nere i dörren, men tanken på att skära oåterkalleliga hål i dörrrsidan....

Hade redan att dual mono liggandes hemma, körde det bryggat mot basen tidigare och drev framsystemet med ett AD100 (genesis klass A steg) men sålde det, tänkte väl sålt av resten också egentligen men det blev som sagt liggande istället.

Jag har tyvärr varken tid eller kunskap att montera det själv, så det frå väl bli lite kompromisser med plånboken också. Men tänkte väl att det skulle dämpas i dörrar och golv fram. Vet inte var jag skall göra av basen, helst hade jag velat få "in" den i ett sidofack bak så den inte stör lastutrymmet. Men det har jag nog inte råd att få gjort.... Jaja, får väl prata igenom det med installatören när plånboken fyllts på. Lite tankar och råd uppskattas dock redan av er här. Som ex.vis hur man skall göra med huvudenheten, verkar vara en rätt svag länk, men den sköter visst påminnelsen till verkstaden, vet inte om det finns någon annan funktion också? Råd om bra enhet med tidskomp och handsfree, det hade varit skojjigt. Dubbel-din är väl att föredra.

Comment

Basen får du med lätthet ner i reservhjulsbaljan. Där kan du även gömma stegen. Jag har fått plats med en låda på 28 L, ett batteri, tre steg och en processor i min reservhjulsbalja. Med golvluckan stängd ser det helt original ut och det tar inte upp något lastutrymme alls.

Vilka funktioner huvudenheten har beror på bilens årsmodell och vilken stereo den har.

Comment

årsmodell 2008, mellan-stereon.

Vill inte gärna plocka ur reservhjulet, med min tur skulle jag få punka samma dag Men det vore riktigt bra att få bort allt så det inte syns utifrån.

Comment

Då borde du ha likadan huvudenhet som jag har. I så fall är det inga problem att bara montera ur den. Påminnelser från verkstad osv. fungerar ändå. Men det finns två saker som du bör vara medveten om. Rattstyrningen kommer du troligtvis att behöva extra tillbehör för att den ska fungera och originalsteget bör du koppla bort strömtillförseln till. Originalsteget kan i värsta fall dra ur batteriet även om det inte används. Saab själva är medvetna om att det problemet finns på vissa bilar men inte på andra men de kan inte förklara vad det beror på.
                              Jag tänkte likadant med reservhjulet men jag kom fram till att fördelarna var större än nackdelarna. I de flesta fall fungerar reservhjul på flaska tillräckligt bra och att sakerna är gömda är det bästa stöldskyddet som finns. Det avgjorde valet för mig.

Comment

Working...
                              X