Announcement

Collapse
No announcement yet.

mds fr12w , mds t5 steg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: mds fr12w , mds t5 steg

Det spelar ingen roll att du hade två basar, steget blev ju belastat med högre impedans och drog därför mindre ström.

Comment

Om jag sätter ett till batteri bak i skuffen kommer det bli bättre då eller måste det vara bra batteri?

Comment

Spänningen kan hållas mer stabil om du sätter ett till i skuffen, men om något av batterierna är märkbart sämre än det andra blir hela systemprestandan styrt av det sämre batteriet.

Comment

Kopplade ena basen i 8ohm idag och körde, upplevde den basen mycket skönare än när jag kör på 2ohm, vad beror de på? Lät nästan lite högre och bättre :S?

Comment

Steget lastas inte lika hårt så dämpfaktorn ökar, rent generellt så ska det låta bättre när man inte lastar steget och du har just upplevt det!
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

okeyokey, någon som har ett tips vad jag ska ha för låda? Har nu en på ungefär 30L skulle jag tippa på, men de känns litet?

Comment

Ja, 30 liter verkar vara i underkant om lådan ska kunna spela på ganska ordentligt. 50 liter ser ut att ge bra tryck utan att för den skull spela entonigt.

Har du bestämt dig än om du bara ska ha kvar en bas?

Comment

Blir mest troligt en bara. Får väl se om jag har kvar den, ska köpa ny bil senare och det blir kombi

Har en annan baslåda jag ska testa, är lite större också

vet inte exakt om min nuvarande låda är kring 30L, sist jag räknade ut liter va längesedan men får kolla imorgon

Comment

Working...
                  X