Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus ST -06 byggtips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ford Focus ST -06 byggtips?

    Någon som har erfarenheter av denna bil? Var dämpa, lämpligast att dra kabel, högtalar storlek osv?

  • #2
    Re: Ford Focus ST -06 byggtips?

    Jag hade en 06/flexifuel.
    Strömmen gickigenom torpedväggen ungefrä i höjd med baksidan handskfacket. Fanns en gummigenomföring på min.
    Signal och högtalarkabel gick på förarsidan.
    Med hjälp av en adapter "SAK-siffra siffra" fick man till 6.5" i framdörrarna.
    Dörrarna skulle må redigt bra av ett par lager dämpmatta.
    Om jag hade byggt i den idag, hade jag siktat på att få ner 41plattor silent coat i framdörrarna. Enligt; 2-3lager på ytterplåt, 1-2 lager på innerdörren.
    Troligast går det att bygga en egen adapter utav MDF, fuktsäkra med lämplig färg/plast, och skruva dit. Lär dessutom bli stabilare än SAK...

    Min var en kombi, och den flexade utav satskap just ovanför vindrutan i taket.

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Ford Focus ST -06 byggtips?

      Originally posted by zrken View Post
      Om jag hade byggt i den idag, hade jag siktat på att få ner 41plattor silent coat i framdörrarna. Enligt; 2-3lager på ytterplåt, 1-2 lager på innerdörren.
      Silent Coat ska väll inte läggas i flera lager...!?

      Comment


      • #4
        Re: Ford Focus ST -06 byggtips?

        Originally posted by Noiseprojekt View Post
        Silent Coat ska väll inte läggas i flera lager...!?
        Jag har oxå sett inlägg som påtalar detta.
        Men det hindrar inte ett förbättrat resultat med fler lager. Kanske avtar dämpeffekten ickelinjärt (...man har fortfarande en sida ytterst...) , men det är definitivt så att fler lager ger påtagligt bättre dämpverkan än ett enskilt. Det är inte debaterbart.

        Ex sandwichkonstruktioner med bitumen verkar vara den ekonomiskaste vägen till en stendämpad dörr. Och även dessa innefattar att SC sätts i lager på lager

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: Ford Focus ST -06 byggtips?

          Bra med lite tips Blir nog kanske lite B2 matta i dörrarna då jag har ett par stora ark som ligger i förrådet då jag dämpade volvon! Det blir nog ingen extrem stereo i denna heller då jag sålt av 9861an + 701an. Men bättre än original är nog ett måste

          Comment


          • #6
            Re: Ford Focus ST -06 byggtips?

            I detta läget skulle jag lägga min energi på dörrarna. Dämpa väl, och droppa in ett par 6.5"

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment

            Working...
            X