Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nu har den släppt, DD bas :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu har den släppt, DD bas :-)

    Köpte strax innan den lätt regniga dagen hos Pierre i kungsängen (minns inte datum) en ospelad 0512a här på forumet.

    Har spelat den enligt mig själv ganska hårt och mycket typ sedan den köptes, den har från start låtit bra enligt mig om man ser till vad det är för pengar på den, men nu, nu jä**ar börjar det släppa alltså, går djupare, spelar högre OCH tajtare, o allt detta utan att ha justerat något på inställningarna!

    Är nog första gången jag verkligen hört sån markant skillnad på detta med inspelning av element, riktigt ballt faktiskt.
    Att den dessutom spelar högre är inte bara öronen som säger till mig, har sett skillnad på mätaren med.

    För övrigt kan jag säga att den drivs av ett genesis dual mono och det räcker gott, man måste tydligen inte ha flera miljarders kw för att spela musik

    Belev så impad av hur stor skillnad det gjort dom senaste veckorna så jag var tvungen att skriva av mig lite

  • #2
    Re: Nu har den släppt, DD bas :-)

    roligt när saker blir till d bättre utan någon "insats" från en själv lixom..
    Ja förutom att bara använda den dårå..

    Tur d inte var en Thiel & Partner tillverkad bas, med keramik kon...dem behöver inspelningstid..

    Mvh
    Rutger
    Du lär så länge du lever, heter det.
    Jag tror att motsatsen är lika sann.
    Bengt Feldreich
    _______________________________________
    _______________________________________

    Comment


    • #3
      Re: Nu har den släppt, DD bas :-)

      Sedärja! Spännande. Kanske är ngt som är på väg med Chriztoffers 2515 oxå. Den verkade "otymplig"...

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: Nu har den släppt, DD bas :-)

        Nja alltså den är imponerande rapp och går ändå djupt och skakar om rätt duktigt i bilen, speciellt jämfört med många andra 15" basar som jag lyssnat på. Men jag kan aldrig tänka mig att den ska kunna bli lika rapp och musikalisk som Amegorna. Fast det vore fränt om den närmade sig.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: Nu har den släppt, DD bas :-)

          Jag är fundersam om om det inte spelar en hel del roll att du har portandet upp mot hatthyllan.

          Vore guld med en baffel med löstagbar/bultningsbar portöppning och tätningsmöjlighet till hatthylleporten. Min magkänsla är att det där spökar till det duktigt för dig.

          Bygglogg: SQW: TransFårrden

          Comment


          • #6
            Re: Nu har den släppt, DD bas :-)

            Kör ju exakt samma låda till Amegorna. Men ja tanken på port framåt har slagit mig med, ska nog ta och testa det nån dag. Får slänga ihop en till 15" baffel helt enkelt.
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #7
              Re: Nu har den släppt, DD bas :-)

              Ja det som krupit på nu dom senaste veckorna är minst sagt imponerande faktiskt.
              Jäkligt roligt när man äntligen hört "släppet" så att säga.
              Har aldrig märkt så stor skillnad på något element tidigare.

              Comment

              Working...
              X