Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varma Slutsteg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Varma Slutsteg

    Hej märkte igår och att ett av steget genesis four Channel slog av . Spelade på rätt bra ett tag igår och så slog ett av stegen av . När ja kollade vad de var så märkte ja att bägge stegen både de four Channel och dls A6 steget var jätte varmt , stegen ligger i reserv hjuls baljan. Funderar va man kan göra åt de ? Fläkt ? . Hade tänkt bygga slutstegen i golvet med en plexi skiva ovanför steget , alltså ett helt nytt golv i Skufen med stegen nersänkt, men de känns ju ni som att de inte kommer funka så bra om de blir så varma .

  • #2
    Re: Varma Slutsteg

    Det finns ingen annan anleding till att de blev varma? För låg last? Dåligt med ström osv?

    plexi med fläkt och lufthål lär ju funka annars
    Passat 3B: 151.9dB @42hz
    Golf Mk4 Variant:151.7dB @47hz
    Golf Mk2: 154.9dB @49hz
    SM 3'a Bassrace 39.9 2013
    SM 3'a Superstreet NW 2013
    Stoffe levererar baby

    Comment


    • #3
      Re: Varma Slutsteg

      Dåligt med ström är de nog inte 50 kvdrats kabel som delar sig till 30 med dubbel matning på mono steget och enkel till 4 Channel . Låg last ?

      Comment


      • #4
        Re: Varma Slutsteg

        Fläkt är väl det som gäller.
        Stegen är tänkta att sitta öppet så bygger man in dom blir det sämre kylning såklart. Dessutom var det ju riktigt varmt ute redan från början vilket såklart påverkar oxå.

        Om inte jag tänker helt fel finns det väl fläktutgång på Genesis steget oxå så då är styrning klar oxå!?

        //
        __________________
        Mvh Jonas
        Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
        8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
        Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

        Comment


        • #5
          Re: Varma Slutsteg

          Originally posted by joj View Post
          Fläkt är väl det som gäller.
          Stegen är tänkta att sitta öppet så bygger man in dom blir det sämre kylning såklart. Dessutom var det ju riktigt varmt ute redan från början vilket såklart påverkar oxå.

          Om inte jag tänker helt fel finns det väl fläktutgång på Genesis steget oxå så då är styrning klar oxå!?

          //
          Hade ett sånt a6 steg och ja dom blir varam men inget farligt, koppla in en kabel till fläkten på undersidan så ska det nog inte var anågra problem
          Mvh Kim

          Comment


          • #6
            Re: Varma Slutsteg

            Gennysteget måste ha varit riktigt varmt för att slå av då de trivs riktigt bra med runt 90-100 graders arbetstemperatur (vad man har märkt under åren).

            Men en fläkt som skapar luftcirkulation är ett hett tips som redan har getts.
            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

            Comment


            • #7
              Re: Varma Slutsteg

              Originally posted by Lonefox View Post
              Gennysteget måste ha varit riktigt varmt för att slå av då de trivs riktigt bra med runt 90-100 graders arbetstemperatur (vad man har märkt under åren).

              Men en fläkt som skapar luftcirkulation är ett hett tips som redan har getts.
              "ett hett tips"

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #8
                Re: Varma Slutsteg

                Originally posted by zrken View Post
                "ett hett tips"
                Uuuuuuuu
                sigpic

                Ägare av DekorTeknik
                Gå in och gilla!

                Comment


                • #9
                  Re: Varma Slutsteg

                  Skyller på att jag är industriarbetare........på västkusten........på Volvo.....vad har ni för ursäkter?
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #10
                    Re: Varma Slutsteg

                    Originally posted by Lonefox View Post
                    Skyller på att jag är industriarbetare........på västkusten........på Volvo.....vad har ni för ursäkter?

                    Att jag är korkad o pratar som ett kolmårdstroll... ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Varma Slutsteg

                      Originally posted by Noiseprojekt View Post
                      Att jag är korkad o pratar som ett kolmårdstroll... ;-)
                      Kolmården i Motala? Då är jag närmare
                      Fläkt är det som gäller om dem blir så varma så de släcker ner, men som andra skrev så blir vissa steg väldigt varma, och oftast är det ingen fara..
                      Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                      PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Varma Slutsteg

                        Skrev att jag pratar som ett inte att jag är ett ;-)

                        Comment

                        Working...
                        X