Announcement

Collapse
No announcement yet.

KÖPRÅD!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• KÖPRÅD!

Hej! Jag skulle vilja ha era åsikter om dessa 2 spelare!
    Pioneer DEH-8400BT
    http://www.blekingebilradio.se/produ...category_id=94

Kenwood KDC-BT92SD
    http://www.blekingebilradio.se/produ...category_id=94

Fördelar och nackdelar!

Re: KÖPRÅD!

Jag har bt92an så jag kan bara uttala mig om den! Den har enkla menyer som man lär sig snabbt. Den har smidiga delningsmöjligheter och tidskomp till skillnad mot äldre kenwoodapparater jag använt. EQ. Man kan ändra färg separat på knappar och display
    Den är nog ganska prisvärd, dock vet jag inte vad som talar för eller emot Pioneern du länka...
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Originally posted by ppk View Post
      Jag har bt92an så jag kan bara uttala mig om den! Den har enkla menyer som man lär sig snabbt. Den har smidiga delningsmöjligheter och tidskomp till skillnad mot äldre kenwoodapparater jag använt. EQ. Man kan ändra färg separat på knappar och display
      Den är nog ganska prisvärd, dock vet jag inte vad som talar för eller emot Pioneern du länka...
      Okej! Jag har testat den äldre modellen av kenwooden(ser nästan exakt lika ut)
      Men fattade aldrig menyerna....

Comment

Okej, jag kan garantera att dessa är plättlätta när man tryckt i någon timme! Vet ej hur menyn är på den äldre du tänker på, men jag har en som ser ut som deras billigare apparater idag, och den är hopplös
        Sponsor:

Comment

Originally posted by ppk View Post
          Okej, jag kan garantera att dessa är plättlätta när man tryckt i någon timme! Vet ej hur menyn är på den äldre du tänker på, men jag har en som ser ut som deras billigare apparater idag, och den är hopplös
          kenwood kdc-bt61u är det jag testat..

Comment

Originally posted by jonatanjonatan View Post
            kenwood kdc-bt61u är det jag testat..
            Bt61u har jag o den e ej svår

Comment

Ja precis det är ju samma upplägg på menyerna som bt92an också... Det är iallafall den enklaste apparaten jag har tryck på, dock har jag inte testat allt för många så...
              Sponsor:

Comment

håller med de är mycket smidiga!

Comment

Jag har fingrat på Kenwood KDC-BT92SD. Dvs ej ägt, men fingrat. Mina intryck är att dessa styrhjul de kör med, åt alla möjliga håll känns på tok för vingliga för <min> smak. Enl försäljare hade de i princip inga reklamationer pga trasiga hjul. Men Det kändes som att hålla i en lågbudget spelare där allt håller på att falla i sär efter ett par års användning...

Således går min röst BORT FRÅN KDC...

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Originally posted by zrken View Post
                    Jag har fingrat på Kenwood KDC-BT92SD. Dvs ej ägt, men fingrat. Mina intryck är att dessa styrhjul de kör med, åt alla möjliga håll känns på tok för vingliga för <min> smak. Enl försäljare hade de i princip inga reklamationer pga trasiga hjul. Men Det kändes som att hålla i en lågbudget spelare där allt håller på att falla i sär efter ett par års användning...

Således går min röst BORT FRÅN KDC...
                    Jag har använt min i ett halvår snart och har faktiskt inte reflekterat över det du säger om att styrhjulet ger ett "vingligt" intryck Antar att det är en smaksak.
                    Däremot kan jag tycka att fronten är lite pillig att få av och på om man inte vill ha den sitta synlig för jämnan. Det är det enda jag eventuellt kan ha svurit över ett par gånger!
                    Sponsor:

Comment

Dom nyare enheterna (6047 och framåt) tycker jag dock känns rätt stabila, vist det är inga Pioneer eller Alpine men för pengarna är dom helt ok. Man får ju se till vad man får i funktionsväg, sen låter dom faktist rätt bra också. Däremot så gillar jag inte alls menyn i dom nya, rätt ologisk uppbyggnad jämfört med om äldre. Ett annat alternativ som verkar sjyst är Pioneer DEH-80PRS. Kostar lite mer men verkar innehålla det mesta.
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                        Dom nyare enheterna (6047 och framåt) tycker jag dock känns rätt stabila, vist det är inga Pioneer eller Alpine men för pengarna är dom helt ok. Man får ju se till vad man får i funktionsväg, sen låter dom faktist rätt bra också. Däremot så gillar jag inte alls menyn i dom nya, rätt ologisk uppbyggnad jämfört med om äldre. Ett annat alternativ som verkar sjyst är Pioneer DEH-80PRS. Kostar lite mer men verkar innehålla det mesta.
                        Pioneer DEH-80PRS så väligt nice ut! men vad skiljer den sej från sin "lillebror" DEH-8400BT ?

Comment

Originally posted by jonatanjonatan View Post
                          Pioneer DEH-80PRS så väligt nice ut! men vad skiljer den sej från sin "lillebror" DEH-8400BT ?
                          Någon som har några erfarenheter av den?

Comment

Working...
                          X