Announcement

Collapse
No announcement yet.

håller spl dynamics kvaliten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: håller spl dynamics kvaliten?

    Har aldrig under 13.4 mätt på steget och samma på 3500 men det blir inte i närheten av lika varmt dock så är det kopplat i 1ohm.
    Det blir varmt även när batterierna är ny laddade och bilen igång sitter 90a generator och 4st nsb 170ft till 2st 4kanals steg och ett spl 3500

    Comment


    • #17
      Re: håller spl dynamics kvaliten?

      mina 3500 ligger klossade i princip, spelar jämt högt som fan, och de blir väl ljumna på sin höjd i 0.5ohm. kylningsmöjligheten för dem är sämre än sämst. fyrkanalarn satt bättre till men blev ändå så satans varmt så det klippte för mig, dock efter ett bra tag på fullt ös.

      det är ett varmt steg helt enkelt. kyl me fläktar, för det kommer fortsätta stänga av sig. varma dagar fortare än du anar

      Comment


      • #18
        Re: håller spl dynamics kvaliten?

        Annars är det väl så att ICE150.4 kanske är lite av ett vinterbils-steg ?

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #19
          Re: håller spl dynamics kvaliten?

          trådskapare..

          oj har inte märkt att det har kommit in en massa svar här..

          som helhet så lämnar steget i frågan ut gött med effekt men nackdelen är att den blir lätt överhettad och kan behöva extra fläktar för att hållas kall..

          ( har byggd datorer tidigare, med 110% fokus på kylning så en liten steg som kan bli lite varm är inget jag är orolig för..)

          3500, har som mest blivit lite ljummen för mig när
          jag tävlar och burpar dem som bara satan
          eller när jag spelar riktigt länge på riktigt hög volum "utanför korvkiosken för kompisar.."
          den belastar jag till 0,5ohm..
          website

          Comment


          • #20
            Re: håller spl dynamics kvaliten?

            Jo är riktigt nöjd med mitt förutom värmen så köper ett till så jag slipper lasta ner det i 2ohm och hoppas på av värme problemet försvinner samtidigt som man får ut mer kontrollerad effekt.
            Tycker dock inte att det är o kontrollerat vid 2ohm men blir ju bättre vid 4ohm

            Comment


            • #21
              Re: håller spl dynamics kvaliten?

              Originally posted by offfroad View Post
              trådskapare..

              oj har inte märkt att det har kommit in en massa svar här..

              som helhet så lämnar steget i frågan ut gött med effekt men nackdelen är att den blir lätt överhettad och kan behöva extra fläktar för att hållas kall..

              ( har byggd datorer tidigare, med 110% fokus på kylning så en liten steg som kan bli lite varm är inget jag är orolig för..)

              3500, har som mest blivit lite ljummen för mig när
              jag tävlar och burpar dem som bara satan
              eller när jag spelar riktigt länge på riktigt hög volum "utanför korvkiosken för kompisar.."
              den belastar jag till 0,5ohm..
              Problemet är att det är MER värmeutveckling i en mindre volym än i en dator (om man inte kikar på mini-ITX-system då) vilket gör att det blir svårare att kyla i slutänden.
              Och om du satsade 110% på kylning så körde du väl med vattenkylning eller ngn annan kall vätska
              För med luftkylning så satsar man INTE 110% på kylning i en dator
              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

              Comment

              Working...
              X