Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som testat dessa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Någon som testat dessa?

Någon som testat dessa koaxar?
    har köpt 2 par som ska sitta i dörrarna pga. brist på övrig plats.. vill ha något på brädan men både brädan och a-stolpar är inget som är möjligt.
    så alltså 2st i varje framdörr, drivas med ett Rockford p200.2 i 2 ohm är det tänkt, spec 60watt MAX skulle de klara 100rms styck? eller ska jag driva dem med hu'n tills vidare? skulle kanske vara bättre med ett 4 kanal till dem, men har ett p200.2 hemma så vore bra om det funkade.

--->LÄNK<---
    \m/

Re: Någon som testat dessa?

Och det är?

Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

VEM FAAAN VAR WIECHERT?

Comment

hmm vilka menar du?
      BilstereoPiraten
      CDT Fantast

Comment

Originally posted by LuffarN
        Någon som testat dessa koaxar?
        har köpt 2 par som ska sitta i dörrarna pga. brist på övrig plats.. vill ha något på brädan men både brädan och a-stolpar är inget som är möjligt.
        så alltså 2st i varje framdörr, drivas med ett Rockford p200.2 i 2 ohm är det tänkt, spec 60watt MAX skulle de klara 100rms styck? eller ska jag driva dem med hu'n tills vidare? skulle kanske vara bättre med ett 4 kanal till dem, men har ett p200.2 hemma så vore bra om det funkade.
        svårt att säga om du inte uppger vilka coaxar du menar :P
        Alpine Audison !GENESIS DLS

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

Comment

OJ! HAHA ni får ursäkta, hade länken kopierad men glömde att klistra in den!

Lägger in den i det översta inlägget så det blir rätt!
          \m/

Comment

Jag har 3 par i framdörrarna på min 745a, drivs av "framkanalerna" på ett genesis q90x, specat till 2*15w i 4 ohm.
            Dom är nu kopplade i 1.33 ohm så mycket effekt får dom verkligen inte.
            Hur låter dom då, ja inte fan är det välljud direkt men det går att lira ganska högt och dom bidrar till en del byxfladder.

Man får vad man betalar för, skulle nog inte vilja betala mer av 150 spänn för dessa, men dom är å andra sidan värda dom pengarna...

Comment

Originally posted by Slarvar View Post
              Jag har 3 par i framdörrarna på min 745a, drivs av "framkanalerna" på ett genesis q90x, specat till 2*15w i 4 ohm.
              Dom är nu kopplade i 1.33 ohm så mycket effekt får dom verkligen inte.
              Hur låter dom då, ja inte fan är det välljud direkt men det går att lira ganska högt och dom bidrar till en del byxfladder.

Man får vad man betalar för, skulle nog inte vilja betala mer av 150 spänn för dessa, men dom är å andra sidan värda dom pengarna...
              okej! nej, jag köpte dom inte i SQ syfte direkt.
              vill ha något som låter, något som duger i min nuvarande bil tills jag kommer igång med jettan eller köper en nyare bil.. tror du de håller för 50-100rms styck eller blir det bara kaffeved av dem? xD
              \m/

Comment

Originally posted by LuffarN View Post
                okej! nej, jag köpte dom inte i SQ syfte direkt.
                vill ha något som låter, något som duger i min nuvarande bil tills jag kommer igång med jettan eller köper en nyare bil.. tror du de håller för 50-100rms styck eller blir det bara kaffeved av dem? xD
                Man kan väl köra dom med ett steg på 2*500w om man det vill, vrider man för mycket så kan man göra sönder alla högtalare.
                Sruva upp med förstånd så håller det.

(beställde faktikskt ett par till igår, kommer köra 4 per dörr till att börja med i golfen, på ett genesis 4-kanal)

Comment

jo det är ju så, sen ska man ju även ställa filtren med förstånd.. annars håller de nog inte länge. :P
                  \m/

Comment

Oftast för små steg som dödar element. Bra med kräm och ren signal är det som gäller.

Comment

Working...
                    X