Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spl 460d1A

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spl 460d1A

    Är intresserad av omdömmen och åsikter om spl dynamics spl-460d1a. Har tänkt spela musik i första hand.

  • #2
    Re: Spl 460d1A

    ja körde 4st sånna i min buss. o ja tyckte dom lät jävligt nice till musik men dom leverera till ton med så ja kan bara säga att dom va riktigt nice. lira både rappt o djupt.
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

    Comment


    • #3
      Re: Spl 460d1A

      Jag vart imponerad över det klipp som lyckades ådstakommas med dessa i Evilaudios jetta när han körde 2st. Det känes dock som det var väldigt högt avstämt, men det kan vara felaktigt från min sida.

      Hörsägen säger i övrigt de ska vara tajta. Det stämmer med min väldigt begränsade erfarenhet.

      Men behöver väl knappast påminna om hur ruggit mycket annat som spelar in.

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: Spl 460d1A

        En sån där rackare kan man ju kanske testa i bandpass (både 4:e och 6:e), skulle vara intressant att veta hur det funkar.

        Råkar av en händelse ha gjort några uträkningar, vilket konstigt sammanträffande.

        Comment


        • #5
          Re: Spl 460d1A

          Absolut optima ska in i en mb w124 sedan så vore riktigt kul å prova. Men har prova med ett par åttor spelande upp i hatthyllan å ja upplevde någon slags utsläckning av ljudet men skulle va kul å prova ska se till och inhandla en då

          Comment


          • #6
            Re: Spl 460d1A

            I så fall kan du testa med 4:e ordningens, men den blir dock hyfsat stor. Beräkningen är utifrån parallellkopplade spolar, men med seriekopplade ska det inte skilja så väldigt mycket i frekvensgång när jag jämför.

            Sluten kammare: 90 liter netto, dämpmatta på innerväggarna
            Portad kammare: 100 liter netto, ingen dämpmatta
            Port: 2 st 6", rören görs 13 cm långa och sedan sätts trattar i båda ändar

            I teorin borde den spela med ganska jämn återgivning och även kunna återge djupbas, kan säkert delas runt 65-70 Hz. Vad verkligheten visar återstår förstås att se.

            Comment


            • #7
              Re: Spl 460d1A

              Originally posted by zrken View Post
              Jag vart imponerad över det klipp som lyckades ådstakommas med dessa i Evilaudios jetta när han körde 2st. Det känes dock som det var väldigt högt avstämt, men det kan vara felaktigt från min sida.

              Hörsägen säger i övrigt de ska vara tajta. Det stämmer med min väldigt begränsade erfarenhet.

              Men behöver väl knappast påminna om hur ruggit mycket annat som spelar in.
              Det stämmer att i första lådan i den vita jettan var det åt skogen för högt avstämt men som sakt det sparkade på utav helvete iaf. Spelade 151db med MP3 i från en kass usb sticka. Kan varmt rekommendera dessa basar =)

              Comment

              Working...
              X