Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med Remote

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp med Remote

Jag har en peugeot 406 2001 och ska koppla in slutsteg och baslåda. Eftersom jag inte kan få tag i ett kopplingsschema för stereon undrar jag vart jag ska koppla in remote kabeln i stereon från slutsteget. Finns det nån annan stans jag kan koppla in den om jag inte har remote utgång på stereon? Jag har läst att man inte ska koppla in den med bakljusen.
    Mycket tacksam för svar.

Re: Hjälp med Remote

Vad är det för stereo?
    Bytt enhet eller orginal integrerad?

Robsarve har byggt i en 406 kombi
    Han lär svara då han kommer in.

Comment

har du intregerat så kan du glömma det om du inte köper pegottens org steg
      jag har själv haft en 406 det jag kan råda dig är att köpa en hu och gå till en service verkstad för att av programera org stereon för det kan ställa till det i el sys och det finns att köpa till sid lister till hu (om du väljer alpine så har de kopplingar så du kan använda ratt styrning om du vill men det kanske finns andra märken som har)
      ev så har jag nog alpine kittet liggandes om du är intresserad

Comment

Att koppla på bakljusen är inte att rekomendera, mät ut en +15 i säkringsboxen i stället!
        sigpic

We know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Importör av Mosconi, Gladen
        Se oss på Facebook för nyheter.

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

International Head Judge och numera även kallad besserwisser

Comment

The one n only Jag tänkte använda original integrerad stereo.

fcmg Varför ska jag glömma det? Är det helt omöjligt? Jag har köpt en hög till låg omvandlare. Finns det ingen remote på stereon är det väl bara att ta det från nån annan stans? Vad är en "hu"? Är inte så himla insatt i sånt här.

Nonne Ok, tack. BaJag testar nått sånt.

Tack för svaren

Comment

hu = huvudenhet
            För mycket är lagom

Comment

Får man fråga varför man inte kan koppla remoten i bakljusen? Är det pga störningar?
              Har råkat på steg som fungerar mycket märkligt när man kör remoten direkt på +12v. Hur många volt är det ur HUn?
              (Dock inte säker på att det var pga remote kopplad till +12v)

Comment

Originally posted by FarmoR View Post
                Får man fråga varför man inte kan koppla remoten i bakljusen? Är det pga störningar?
                Har råkat på steg som fungerar mycket märkligt när man kör remoten direkt på +12v. Hur många volt är det ur HUn?
                (Dock inte säker på att det var pga remote kopplad till +12v)
                Remoten ska ge 12 volt ut och ca 0,5 amp.
                Ibland när dessa inte drar igång stegen så har man som regel under 10 volt.
                Har hänt ett par ggr, men om maskinen har både remote och power antenna kan man bara byta.
                Skillnaden brukar vara ett vitt streck på kabeln!
                sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Comment

Orginalstereon har en remoteutgång, den går att använda med lite kopplingsmys. Skall rota lite och se om jag inte hittar en bild.

För att få bak matarkabel med ström till steget så lyfter du på golvmattan och hittar en genomgång nere på golvet under pedalstället.
                  /tycker Erik.

Comment

nja jag hade en 2002 och då gick jag till en lokal handlare och då fanns det en iso kontakt så det blev rca ut med remote men det fungerade inte och clarion som tillverkar stereon i peggoten vill inte veta av den (de skämdes för den skit som de har skickat till peg)så en sämre lösning att konveterar högtalar kablar till lågnivå (obs det finns konventerare som är riktigt bra men då kostar det och då kan man lika väl köpa en ny stereo enligt mitt tycke)

Comment

det är bättre att göra riktigt från början än att göra halvdant för det skiter sig alltid i slutet

Comment

Nu har jag hittat remote på stereon och kopplat allt och det funkar fint. Förutom en sak. Basen stannar upp för en stund då och då för att sedan börja igen, oftast när jag lyssnar väldigt högt. Kanske nån som vet vad det kan bero på?

Comment

Nu har jag hittat remote på stereon och kopplat allt och det funkar fint. Förutom en sak. Basen stannar upp för en stund då och då för att sedan börja igen, oftast när jag lyssnar väldigt högt. Kanske nån som vet vad det kan bero på??

Comment

Steget får för lite ström!

Kontrollera jordningen, ska sitta i en balk eller säkerhetsanordning och inte i bakljuset!
                            Kontrolera att dina kablar är anpassade för stegets effekt!

Detta är de vanligaste felen, sen finns det 1000 andra fel folk brukar göra!
                            sigpic

Ljudbyggaren sedan 1998

Comment

Originally posted by Nonne View Post
                              Steget får för lite ström!

Kontrollera jordningen, ska sitta i en balk eller säkerhetsanordning och inte i bakljuset!
                              Kontrolera att dina kablar är anpassade för stegets effekt!

Detta är de vanligaste felen, sen finns det 1000 andra fel folk brukar göra!
                              Jag har en 22 kabel för matning och för jord. Jorden sitter direkt i karrosen (utan färg eller liknande mellan) Mycket kontaktyta har jag också strävat efter.

Comment

Working...
                              X