Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hälp, Problem med mitt T8002!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hälp, Problem med mitt T8002!

Hej!
    Är i stort behov av eran expert hjälp. Det är så att jag köpt mig ett begagnat Rockford fosgate T8002 steg och nu idag när jag tänkte prova steget så lyser det en gul led lampa (Protect) Protect LED (Top of unit) – This Yellow LED illuminates if a short circuit or too low of an impedance
    is detected at the speaker connections.The amplifier will automatically shut down if this occurs. Har ej anslutet någon högtalare , och det finns ingen kortslutning som går att se. Kan det va något i steget som är helt kast eller?? Eller finns det någon enkel lösning?? Här finns många duktiga på forumet så jag hoppas det är någon som kan ha någon lösning eller tips. Stort tack på för hand!
    Mvh Jonas

Re: Hälp, Problem med mitt T8002!

Koppla ur hgt-kablarna - fortfarande protect? = fel på steget.
    Om inte så är det ngt fel på kablar eller hgt!

//
    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

Originally posted by joj View Post
      Koppla ur hgt-kablarna - fortfarande protect? = fel på steget.
      Om inte så är det ngt fel på kablar eller hgt!

//
      När jag koppla in det så koppla jag bara ström och jord o remote. Och testa starata steget ,lampan börja lysa direkt så jag ringde kille som jag köpte det av och sa att det fungerat sist han hade haft det för ett par årsen och att det legat i garaget sen det……… sen kröp det fram att hans son hade använt det sist så han skulle höra med han. Jag orkade inte vänta på att han skulle ringa upp så jag öppna steget och kolla och hitta två brända komponenter och såg även att steget har varit öppnat innan, så jag ringde upp han igen och berätta att steget är bränt och att det måste hans son har gjort om inte han själv ha gjort det. Han nekade först men sen erbjöd han mig pengarna tillbaka så nu väntar jag bar på att pengarna dimper ner, så jag kan leta efter ett nytt steg tackar ändå för hjälpen
      Mvh Jonas

Comment

Har eventuelt ett sånt steg som jag kanske ska sälja. Jag kan skicka ett pm om pris och sånt. Ska bara testa det så det funkar och är okej.

Comment

Lånar tråden lite.

Finns det någon runt Örebrotrakten som reparerar steg? Har ett DLS ca21 som också är trasigt eller glappt snarare. Hittar dock inget bränt.

Comment

@Fellow

Tror det är dåligt med repfirmor i Örebro men ta kontakt med exempelvis BRL så kan de skicka det till DLS i Gbg.
            Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

Comment

eller ring dls själv

Comment

Har redan mailat DLS en gång men tycker deras 750 kr i felsökningskostnad är rätt hutlös när dem dessutom påpekade att det var vanligt att kondensatorerna krångla på dessa steg.
                Har en som kan hjälpa till men då måste steget postas och tänkte om det är en kostnad man kan spara in genom att hitta någon i närliggande stad för reparation. Trots allt över 300 kr att skicka steget fram och tillbaka och skulle man då göra det hos DLS så kostar det alltså 1100 kr för att få det undersökt när ett nytt kostar 1800 kr.

Comment

Working...
                X