Hej!
Är i stort behov av eran expert hjälp. Det är så att jag köpt mig ett begagnat Rockford fosgate T8002 steg och nu idag när jag tänkte prova steget så lyser det en gul led lampa (Protect) Protect LED (Top of unit) – This Yellow LED illuminates if a short circuit or too low of an impedance
is detected at the speaker connections.The amplifier will automatically shut down if this occurs. Har ej anslutet någon högtalare , och det finns ingen kortslutning som går att se. Kan det va något i steget som är helt kast eller?? Eller finns det någon enkel lösning?? Här finns många duktiga på forumet så jag hoppas det är någon som kan ha någon lösning eller tips. Stort tack på för hand!
Mvh Jonas
Är i stort behov av eran expert hjälp. Det är så att jag köpt mig ett begagnat Rockford fosgate T8002 steg och nu idag när jag tänkte prova steget så lyser det en gul led lampa (Protect) Protect LED (Top of unit) – This Yellow LED illuminates if a short circuit or too low of an impedance
is detected at the speaker connections.The amplifier will automatically shut down if this occurs. Har ej anslutet någon högtalare , och det finns ingen kortslutning som går att se. Kan det va något i steget som är helt kast eller?? Eller finns det någon enkel lösning?? Här finns många duktiga på forumet så jag hoppas det är någon som kan ha någon lösning eller tips. Stort tack på för hand!
Mvh Jonas

så jag ringde kille som jag köpte det av och sa att det fungerat sist han hade haft det för ett par årsen och att det legat i garaget sen det……… sen kröp det fram att hans son hade använt det sist så han skulle höra med han. Jag orkade inte vänta på att han skulle ringa upp så jag öppna steget och kolla och hitta två brända komponenter och såg även att steget har varit öppnat innan, så jag ringde upp han igen och berätta att steget är bränt och att det måste hans son har gjort om inte han själv ha gjort det. Han nekade först men sen erbjöd han mig pengarna tillbaka så nu väntar jag bar på att pengarna dimper ner, så jag kan leta efter ett nytt steg
tackar ändå för hjälpen
Comment