Announcement

Collapse
No announcement yet.

frågor ang Ground Zero GZHW 20X

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: frågor ang Ground Zero GZHW 20X

Hur har du ställt in LPF och SUBSONIC på steget, på vilka siffror står rattarna ungefär?
    Använder du en remotekontroll till steget?
    I så fall, är den uppvriden på max?
    Har du verkligen satt lågnivåkablarna på stegets "INPUT"?
    Last edited by Optima; January 26, 2012, 19:30.

Comment

lpf är ställt högt och subsonic lågt, ingen mening att göra en "fininställning" utav dom innan man fått till sakerna. Japp dom är satt på input!

Comment

Du skrev att även förra steget fick liknande problem, använde du samma lågnivåkabel då?

Kanske kabeln är dålig. Nu vet jag inte hur hög utsignal stereon har, men gainkontrollens lägsta inställning är ju 0,2 V enligt manualen och det ska räcka till för att matcha även en "klen" stereo. Av den anledningen borde det inte ha med en eventuell svag utsignal att göra tycker jag.

Comment

Originally posted by Optima View Post
          Du skrev att även förra steget fick liknande problem, använde du samma lågnivåkabel då?

Kanske kabeln är dålig. Nu vet jag inte hur hög utsignal stereon har, men gainkontrollens lägsta inställning är ju 0,2 V enligt manualen och det ska räcka till för att matcha även en "klen" stereo.
          Hmm är trots allt en säkert 10 år gammal lågnivåkabel jag använder, ska prova en annan!

Comment

tänkte tipsa om annan lågnivå också, körde i början med någon billig biltema-kabel och bytte den senare till en lite (mycket i jämförelse) finare kabel och skillnaden var enorm.
            Jag ger min T1-154 200rms (350rms spec på basen) och den flyttar bra på sig, vore konstigt om du inte fick fart på 8:an!

Bara nämner det då jag tänkt för kort en gång: dra lågnivån rätt genom bilen, lägg ingen energi på att slita ur den gamla om det visar sig att det inte är problemet!
            \m/

Comment

Har en till dock likadan kabel liggandes som jag får prova att dra rakt genom bilen imorgon, i vilket fall som helst så kanske det kan vara värt att beställa någon finare. Har ni något tips på en bra kabel om man vill komma billigt undan?

Comment

Originally posted by lindberg88 View Post
                Har en till dock likadan kabel liggandes som jag får prova att dra rakt genom bilen imorgon, i vilket fall som helst så kanske det kan vara värt att beställa någon finare. Har ni något tips på en bra kabel om man vill komma billigt undan?
                Ja det låter konstigt du inte får fart på den, även om ja inte hört den färdigbyggda lådan så tror ja nog de borde kunna spela mer än du beskriver det som så att testa annan kabel är inte fel.
                Sån här har jag till mitt mono-steg och ja tycker den var mkt smidig att dra i bilen och smidiga små kontakter. https://www.blekingebilradio.se/prod...ategory_id=241
                Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

provade med den andra kabeln också, ingen skillnad så får beställa ny! tror även att jag är lite kräsen och borde satsa på en sluten låda istället.

Comment

Sluten låda spelar säkert lägre men visst du kan testa.
                    Jag hade provat steg och bas i annan bil eller annat steg i din bil eller så.
                    För även om steget inte är superbra så spelar det på iaf tillräckligt.

Det är inte så att man måste aktivera lågninvåutgången på stereon eller att fader är flyttat helt fram eller nåt som gör att det inte kommer mer än yttepytte signal i kabeln kanske?
                    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Ljud kommer det ju så lågnivån bör ju vara aktiverad och fadern står på 0.
                      Har ju fått till så jag har djupbas men tycker basen upplevs som ganska seg och ingen riktig snärt.
                      Men fortfarande så ska väl konan vilja röra sig mer än minimalt när man har full gain?
                      har bara ett par rca på stereon, ej subutgång men det ska väl inte spela någon roll? enda negativa är väl att jag inte riktigt kan använda fade som jag vill och ingen aktiv delning från stereon?

Comment

Splittar du upp kabeln på två steg ? typ (bas steg plus steg till framsystemet) isf stjäl det en sjuhelsikes massa signal.. annars skulle jag tro att det satt i stereon.. krämar han ut för lite från lågnivån så brukar det inte hända så mycket och man får skruva upp steget på max.. enligt mig (även fast jag klassas som amatör) så skall stereon lämna minst 2,5 volt för att det ska bli bra // Andreas

Comment

Originally posted by Anthilaxivirta View Post
                          Splittar du upp kabeln på två steg ? typ (bas steg plus steg till framsystemet) isf stjäl det en sjuhelsikes massa signal.. annars skulle jag tro att det satt i stereon.. krämar han ut för lite från lågnivån så brukar det inte hända så mycket och man får skruva upp steget på max.. enligt mig (även fast jag klassas som amatör) så skall stereon lämna minst 2,5 volt för att det ska bli bra // Andreas
                          Nej utan bara basen jag kör på steg! men är ingen subkanal ut utan rear, och kör bakhögtalare med stereon

Comment

kanske lika bra att köpa en stereo med 4 volts lågnivå, tvivlar på att det är mer än 2v
                            vad har ni för tips ang stereoköp?
                            Helst 3 par lågnivå 4 volt
                            aux
                            cd
                            gärna usb från baksidan
                            är det en pioneer så är det ett stort plus
                            och sist men inte minst för att krångla till det lite extra, så billigt som det bara går
                            Last edited by lindberg88; January 27, 2012, 17:40.

Comment

Det är aldrig fel med en ny huvudenhet =) kan rekomendera Kenwood KDC-BT61U starkt, där har du 3 par lågnivå på 4 volt, samt tidskomp och annat gott.. vågar nog påstå att jag till och med sett vissa tävla med dessa! Dem ligger runt 3000:- i butik men du kan hitta dem betydligt billigare på nätet tror jag hittat nån för runt 1700:-

Comment

Vore det ett dumt val att välja en Pioneer DEH-9300SD framför bt61u?

Comment

Working...
                                X