Helt rätt som davidsson säger men måste tilllägga att det kostar ca 2200 kr att göra en sån reggning då inkl vanlig kontroll bes. Jo bygg lådan där du vill ha den men tänk på att den måste sitta ordentligt fast och den en hel skiva tvärs över bilen med ca 5cm spallt runt om. Sen att det är större volym bakom skivan en framför om man inte klarar 170cm lagen då måste volymen vara mer i (last utrymmet )en i kupen. ..
Helt rätt som davidsson säger men måste tilllägga att det kostar ca 2200 kr att göra en sån reggning då inkl vanlig kontroll bes. Jo bygg lådan där du vill ha den men tänk på att den måste sitta ordentligt fast och den en hel skiva tvärs över bilen med ca 5cm spallt runt om. Sen att det är större volym bakom skivan en framför om man inte klarar 170cm lagen då måste volymen vara mer i (last utrymmet )en i kupen. ..
okej, men har hört att det bara kostar runt 1200 att regga om bilen.
Då får man alltså bygga lådan sen åka in och besikta bilen sen fortsätta bygga bak i bilen. För 170cm reglen kommer jag inte klara av i en seat ibiza
Måste det vara en hel täckande skiva eller kan man göra hål för basar och port sen åka in och besikta? Kanske beror på vem besiktningsmannen är alltså om det är någon man känner eller inte.
Last edited by lillkimpa; February 5, 2012, 02:47.
då är jag ju körd oavsett vad jag gör. Kanske likagärna ska traila bilen hela året...............................
Om du inte klarar volym regeln så är det tyvärr så ja bara att räkna på va du har för volym bakom (väggen)och framför så länge du har mer volym bakom så ska det funka att regga den. .
Om du inte klarar volym regeln så är det tyvärr så ja bara att räkna på va du har för volym bakom (väggen)och framför så länge du har mer volym bakom så ska det funka att regga den. .
Jag har mer volym framför än bakom. Om lådan räknas som att de tar upp plats. Har ju utrymme brevid och ovanpå den. Men det räcker inte volymmässigt
Jag har mer volym framför än bakom. Om lådan räknas som att de tar upp plats. Har ju utrymme brevid och ovanpå den. Men det räcker inte volymmässigt
lådans volym räknas med då den är bakom väggen inte att den tar bort volym är total volym bakom väggen som ska vara mer en framför och vid reggning vara hel inga hål i som för basar eller dyligt va dom sa när jag regga min va att ej större hål/nätmaskor en 5x5cm va ok. .....
Comment