Announcement

Collapse
No announcement yet.

PXA-H100

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PXA-H100

Hej!Har installerat programmet till PXA-H100 på datorn Win.XP SP.2 som det står men kan inte få det att fungera säger programmet,allvarligt fel PORT OPEN ERROR tryck okey men då stänger programmet av sig,hoppas någon vet vad felet är.MVH.Nisse

Re: PXA-H100

Originally posted by NisseT
    Hej!Har installerat programmet till PXA-H100 på datorn Win.XP SP.2 som det står men kan inte få det att fungera säger programmet,allvarligt fel PORT OPEN ERROR tryck okey men då stänger programmet av sig,hoppas någon vet vad felet är.MVH.Nisse
    Spontant känns det som att det är din dator som bråkar med dig. Nu är datorer inte riktigt mina bästa vänner, men kolla med någon datakunnig polare, eller lägg upp frågan på ett dataforum (om nu inte någon av alla mycket kunniga medlemmar här kan hjälpa dig)!
    Svensk importör/generalagent av:

Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

Best European Distributor 2011 - Alpine

Comment

Låter som att drivrutinerna inte vill hänga med och öppna den virituella porten riktigt.
      Provat att ominstallera programmet och resten av det programmet ville ha installerat?
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Jag har ominstallerat programmet och Net Framework som det samarbetar med men det hjälper inte

Comment

Det råkar inte vara något med brandvägg/virusprogram som ligger och spärrar?
          Bara en tanke..
          Alpine Audison !GENESIS DLS

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

Comment

Tanken är nog rätt har jag virusprogrammet igang kommer det upp när jag startar Alpine programmet att det inte kan samarbeta med Net framework direkt när jag startar,stänger jag virusprogrammet kommer jag till rutan där jag kan välja CDA 9887 eller PXA-H100 och trycka okey men sen kommer meddelandet PORT OPEN ERROR tryck okey star det när jag trycker okey stängs programmet.Ska prova avinstallera virus programmet.

Comment

Avinstallera inte antivirusprogrammet, inaktivera det bara eller lägga till Alpineprogrammet som undantag.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Har avinstallerat antivirusprogrammet och ominstallerat alpine och net framework samma sak händer.

Comment

Originally posted by NisseT View Post
                  Har avinstallerat antivirusprogrammet och ominstallerat alpine och net framework samma sak händer.
                  testa att avaktivera windows brandvägg under tiden.....
                  hittar du under kontrollpanelen
                  Alpine Audison !GENESIS DLS

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

Comment

Working...
                  X